انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا گزارش داد

ایران، یازدهمین تولیدکننده بزرگ خودرو سواری جهان

انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا از صعود ایران به جایگاه یازدهمین تولیدکننده بزرگ خودروهای سواری جهان در سال ۲۰۲۲ و ورود دوباره آن به باشگاه تولیدکنندگان میلیونی خودرو خبر داد.
به گزارش ایرنا، در گزارش این انجمن تخصصی اروپایی با اشاره به رشد قابل توجه تولید خودروهای سواری در ایران طی سال میلادی گذشته، آمده است: برای نخستین بار از زمان اعمال تحریم‌های غیرقانونی امریکا، تولید خودروهای سواری در ایران وارد کانال یک میلیونی شده و این رقم در سال ۲۰۲۲ به یک میلیون و ۸۵ هزار و ۸۵۹ دستگاه رسیده است. ایران در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۹۷۹ هزار و ۹۶۹ دستگاه خودرو سواری تولید کرده بود.
تولید خودروهای سواری در ایران طی سال ۲۰۲۲ با رشد ۱۰.۸ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. رشد دو رقمی تولید خودروهای سواری در سال ۲۰۲۲ و ورود دوباره ایران به باشگاه تولیدکنندگان میلیونی خودرو، با وجود تداوم تحریم‌های امریکا محقق شده است. انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا از افزایش ۷.۹ درصدی تولید خودروهای سواری در جهان طی سال ۲۰۲۲ خبر داد و اعلام کرد: کل خودروهای سواری تولیدی دنیا در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۲ به ۶۸ میلیون و ۱۶۱ هزار دستگاه رسیده درحالی که این رقم در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۶۳ میلیون و ۱۹۶ هزار دستگاه خودرو بوده است. بر اساس این گزارش، ایران سهم ۱.۶ درصدی از کل تولید خودروهای سواری دنیا در ۱۲ ماهه ۲۰۲۲ داشته است.همچنین رتبه ایران در میان تولیدکنندگان بزرگ خودرو ارتقا یافته و ایران در جایگاه یازدهمین تولیدکننده بزرگ خودروهای سواری دنیا در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است. ایران در این سال بیشتر از کشورهای صنعتی مثل فرانسه با ۹۴۰ هزار دستگاه، انگلیس با ۷۶۴ هزار دستگاه و ایتالیا با ۴۷۶ هزار دستگاه، خودرو تولید کرده است. تولید خودرو ایران در این سال همچنین از ترکیه، اسلواکی، رومانی، سوئد، بلژیک، اندونزی و تایلند بیشتر بوده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی