اغلب مناطق کشور سفیدپوش شد، وضعیت جوی کشور، نارنجی

سازمان هواشناسی با ‌پیش‌بینی وضعیت جوی نارنجی، اعلام‌ کرد: با تقویت فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته تا پایان روز سه‌شنبه در اغلب مناطق کشور بارش برف یا باران رخ خواهد داد.
به گزارش ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور و وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: امروز در بخش‌هایی از شمال‌شرق، شرق، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال استان‌های بوشهر و فارس بارش ادامه می‌یابد و در برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین در کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، شمال‌غرب فارس، غرب و جنوب اصفهان، لرستان و شمال و شرق خوزستان بارش‌ها شدت خواهد داشت.
صادق ضیاییان با اعلام اینکه فردا سامانه بارشی در غرب، مرکز، جنوب‌غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی فعالیت خواهد داشت و در شمال‌شرق بارش پراکنده رخ خواهد داد، افزود: چهارشنبه ضمن تشدید بارش در دامنه‌های زاگرس و شمال‌شرق، در دامنه‌های البرز، غرب و شمال‌غرب کشور نیز بارش پراکنده برف و باران رخ می‌دهد.
هوای تهران تا پنجشنبه: از باد و باران و برف تا تگرگ و کولاک و احتمال بهمن!
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از اواخر روز سه‌شنبه تا پنجشنبه (۲۵ تا ۲۶ بهمن) آسمان نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و برف بویژه در ارتفاعات، گاهی وزش باد، کولاک با احتمال سقوط بهمن و پدیده مه و در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
برف و باران در جاده‌های ۲۰ استان کشور
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بارش برف و باران در جاده‌های ۲۰ استان کشور خبر داد و از مردم خواست از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.
سرهنگ احمد شیرانی با بیان اینکه استفاده از زنجیرچرخ در محورها و گردنه‌های کوهستانی برفگیر الزامی است، گفت: رانندگان و مسافران پیش از شروع سفر با شماره 120 تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از انسداد موقت آزادراه تهران-شمال و جاده چالوس به علت ریزش بهمن و کولاک شدید خبر داد و گفت: روز گذشته آزادراه تهران-شمال و جاده چالوس به علت ریزش بهمن و کولاک شدید به‌ صورت موقت مسدود شد. مسیر جایگزین تا زمان رفع مسدودی، جاده هراز و فیروزکوه اعلام شده است.
قبل از حرکت اطلاعات پرواز را بررسی کنید
به‌ دنبال شرایط جوی و بارش برف و باران در پایتخت، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در اطلاعیه پروازی اعلام کرد: پروازهای فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره)  برقرار است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی فرودگاه مقصد، مطابق برنامه روزانه انجام خواهد شد. مسافران قبل از حرکت به سمت فرودگاه با شماره‌های ۱۹۹ و شماره ۰۲۱۶۱۰۲۱ یا ۵۱۰۰۱۱۸ تماس گرفته و اطلاعات پرواز خود را دریافت کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی