جانشین پلیس راهور تهران بزرگ:

در معابر تهران افزایش ترافیک داشتیم اما گره و انسداد نداشتیم

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به تشریح وضعیت ترافیکی پایتخت از زمان شروع بارش‌ها تاکنون پرداخت و گفت که گرچه شاهد افزایش حجم ترافیک در معابر و بزرگراه‌ها بودیم، اما با اقدامات و هماهنگی‌های انجام شده گره ترافیکی در شبکه‌ معابر تهران ایجاد نشد. سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت ترافیکی پایتخت در روز برفی یکشنبه ۲۳ بهمن ماه گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی از ورود توده بارشی به شهر تهران از روز گذشته جلسات هماهنگی میان پلیس راهنمایی و رانندگی، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها برگزار شده و هماهنگی‌های خوبی به وجود آمد. از جمله اینکه تصمیم بر این شد تا نمایندگان خدمات شهری، اتوبوسرانی و تاکسیرانی در مرکز هوشمند کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ مستقر شده و نسبت به رصد لحظه‌ای معابر اقدام کنند. در نتیجه این حضور در هر نقطه‌ای که بارش برف افزایش پیدا کرد، بلافاصله تیم‌های برف‌روبی اعزام شده و اقدام به پاکسازی مسیر کردند. همچنین در نقاطی هم با تجمع مسافران روبه‌رو شدیم که بلافاصله اتوبوس و تاکسی به محل اعزام شد. با شروع بار ترافیک صبحگاهی در معابر پایتخت مأموران نیز نسبت به مدیریت و روانسازی ترافیک اقدام کرده و همزمان با آن تیم‌های شهرداری نیز اقدام به پاشیدن شن و نمک در سطح معابر کردند. در نهایت تا قبل از ساعت ۱۲ ظهر بار ترافیک صبحگاهی در تمام معابر تخلیه شد و تردد در معابر به شکل روان ادامه پیدا کرد.
زنجیر چرخ فقط برای جاده‌های برون شهری نیست
وی با تأکید بر اینکه رانندگان نباید تصورکنند که زنجیر چرخ فقط برای رانندگی در خارج از شهر است، گفت:‌ لازم است رانندگان برای رانندگی در سطح معابر شهر تهران و بخصوص معابر شمالی حتماً زنجیرچرخ به همراه داشته باشند تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.
از موتورسیکلت استفاده نکنید
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین هشدار داد راکبان موتورسیکلت به هیچ عنوان از این وسیله استفاده نکنند. به گفته موسوی‌پور، ماموران پلیس راهور در آماده‌باش کامل قرار دارند.
جستجو
آرشیو تاریخی