رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد

پرواز هواپیمای ایرانی «ایران ۱۴۰» تا پایان سال

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: فاز اول ساخت هواپیمای ایران ۱۴۰ و بهره‌برداری از آن در حوزه‌های مختلف غیر از مسافری، نهایی شده و تا پایان سال، نخستین پرواز پلتفرم جدید این هواپیما را خواهیم داشت.
به گزارش تسنیم، محمد محمدی بخش افزود: صنعت هوایی باید خود را با نرخ رشد علمی در دنیا همراه و همگام کند ولی به دلایل مختلف که مهم‌ترین آن بحث تحریم بوده است، در این سال‌ها از انتقال تکنولوژی ازسوی صاحبان اصلی هواپیماسازی یا هلیکوپترسازی دنیا، بی بهره یا کم بهره بوده‌ایم.وی با اشاره به ابلاغیه 8 ماده‌ای رئیس جمهور برای صنعت هوانوردی گفت: بند اول این ابلاغیه به بحث توسعه ناوگان هوایی کشور مربوط می‌شود. ما برای این راهبرد چند محور تهیه کرده‌ایم که محور اول، نهضت تعمیر قطعات و بازگرداندن هواپیماهای زمین‌گیر به حوزه عملیاتی بود که با استفاده از ظرفیت‌های تعمیر و نگهداری داخل کشور، استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و یک کار علمی – پژوهشی انجام می‌شود.
محور دوم، خرید هواپیماهای دست دوم بود که توسط شرکت‌های مختلف درحال انجام است. بخش سوم آن هم ساخت هواپیماست که دستور مقام معظم رهبری بوده است و با پیگیری‌هایی که رئیس جمهور محترم انجام داده‌اند، کارگروهی شکل گرفته و وزارت دفاع متولی آن شده است. سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان نهاد حاکمیتی و نظارتی ورود پیدا کرده است و بهره‌برداری از فاز نخست آن که نهایی کردن هواپیمای ایران ۱۴۰ است در حوزه‌های مختلف غیر از مسافری، نهایی شده است. راهبرد چهارم هم این است که اگر احیاناً بحث موضوعات گفت وگوهای برجامی باز شود، با دقت و هوشمندی بیشتری نسبت به قبل ورود پیدا خواهیم کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی