وزیر امور اقتصادی و دارایی:

فرصت بخشودگی جرایم تسهیلات بانکی تمدید نمی‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره بخشودگی جرایم بانکی که از ابتدای اسفند آغاز می‌شود، اظهار کرد: این فرصت تمدید نخواهد شد.

به گزارش مهر، احسان خاندوزی افزود: این مصوبه با هدف حمایت از فعالان اقتصادی که به علت شرایط اقتصادی نتوانسته‌اند به تعهدات بانکی خود عمل کنند، اجرا می‌شود. با پرداخت اصل و سود بدهی توسط فعالان اقتصادی، جرایم آنها بخشوده می‌شود و با افزایش بازگشت منابع به بانک‌ها، قدرت وام دهی در ماه‌های پایانی سال بیشتر می‌شود.وی درباره اینکه آیا به دریافت کنندگان وام‌های خرد که در اسفند استطاعت پرداخت اصل سود و بدهی را ندارند فرصتی داده خواهد شد، گفت: این فرصت تمدید نمی‌شود و این اتفاقی که در بانک‌های دولتی رخ داده هیچ گاه تبدیل به قاعده نخواهد شد. باید همیشه فعالان خوش حساب اقتصادی، مردم، کسبه و تجاری که اقساط خود را بموقع می‌پردازند تشویق شوند و افراد بدحساب مشمول مجازات‌ شوند مگر اینکه نکول آنها جزو موارد ناخواسته و خارج از کنترل فعال اقتصادی باشد.خاندوزی گفت: شبکه بانکی کشور فرمول کاملاً روشنی دارد. اگر فعالان اقتصادی اصل سود را بپردازند از جزء سوم که دیرکرد و جریمه است معاف خواهند شد. این فرصت را به این جهت باز کردیم که این دسته از فعالان اقتصادی که در شرایط خاصی بودند وهمچنین افرادی که وام‌های خرد گرفتند، بتوانند از این بخشودگی جرایم استفاده کنند.
وی درباره اینکه آیا این بخشودگی جرایم شامل ابربدهکاران هم خواهد شد یا خیر، گفت: باید حساب بیشتر فعالان اقتصادی کشور را از ابربدهکاران جدا کرد. فعالان اقتصادی به محض مراجعه به بانک‌ها و پرداخت اصل سود و بدهی خود، از باقی جرایم بانکی معاف خواهند شد و می‌توانند با پرونده سبک‌تری برای سال مالی آینده به فعالیت خود ادامه دهند. اما ابربدهکاران بانکی که تسهیلات بزرگ دریافت کرده‌اند، طبق رویه بانک مرکزی هم مشمول شفافیت و هم جریمه خواهند بود.
جستجو
آرشیو تاریخی