کارگردان فیلم «کاپیتان»:

می‌خواستیم نگاه واقع‌گرا به سرطان داشته باشیم

نشست خبری فیلم سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه‌کنندگی صابر امامی با حضور عوامل فیلم در محل پردیس ملت برگزار شد.
به گزارش مهر، در ابتدای این نشست، محمد حمزه‌ای گفت: تلاش می‌کنم در حوزه‌های متفاوتی تجربه کنم و این ادعا به معنای بلد بودن نیست. بعد از فیلم آذر و شرایطی که برای آن پیش آمد، قصه‌های مختلف اجتماعی را دنبال می‌کردم که شرایط برای ساخت آن پیش نیامد تا اینکه شرایط ساخت این فیلم فراهم شد. کار کردن با بچه‌ها بسیار سخت است، آن هم فیلمی که راوی آن بچه‌ها باشند؛ اما نمی‌دانم خوب کار کرده‌ام یا نه.
این کارگردان توضیح داد: بازیگران کودک دو ماه تمام تلاش کرده‌اند. حتی یکی از بازیگران کودک پنج کیلو وزن کم کرد. معتقدم فیلمنامه اصل شکل‌گیری فیلم است و این فیلمنامه است که بازیگر و لوکیشن را مشخص می‌کند. برای «کاپیتان» و بازیگران کودک فراخوان داده و در کوچه و خیابان به دنبال بازیگر می‌گشتم تا یاد فیلم ملاقات خصوصی افتادم که امیرحسین بیات در آن بازی کرده بود و بعد از تست فهمیدم که او خود شخصیت عیسی است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: شخصیت‌ها در ابتدای امر روی کاغذ شکل گرفته بود و باید آن اتمسفر داخل داستان را بیرون می‌آوردیم. زمانی که امیرحسین بیات را انتخاب کردم معتقد بودم او برای من درجه یک بود، اما لهجه او ترکی بود و نتوانستیم این لهجه را از او بگیریم پس تصمیم گرفتیم لهجه پژمان بازغی را به سمت لهجه ترکی ببریم.
حمزه‌ای گفت: من هم فضای بیماران سرطانی را می‌شناسم اما اگر می‌خواستیم این فضا را عین به عین نشان دهیم، جایی برای «کاپیتان» نمی‌ماند و ترجیح دادم برای فیلم تخیل داشته باشم.
جستجو
آرشیو تاریخی