شبی که جیمــــــز اسطوره شد

امیررضا همایون
خبر‌نگار


بدون شک لبرون‌جیمز ستاره تیم بسکتبال لس‌آنجلس‌ لیکرز درطول سالیان اخیرعملکرد خوبی درجهان بسکتبال داشته است، این موفقیت به گونه‌ای است که حالا بسیاری ازعلاقه مندان به ورزش بسکتبال را با لبرون‌جیمز به یاد می‌آورند.
لس‌آنجلس ‌لیکرزاما دراین فصل برخلاف فصول گذشته روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و حضورش در مرحله پلی آف رقابت‌های اتحادیه ملی بسکتبال موسوم به NBA در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما ضعف تیم لبرون جیمز مانع درخشش او در رقابت‌های اتحادیه ملی بسکتبال نمی‌شود.
این درخشش‌ها تا جایی ادامه داشت که او موفق شد در بازی بامداد چهارشنبه تیمش به وقت ایران مقابل اوکلاهاما‌سیتی‌تاندر 38 امتیاز کسب کرد و رکورد جاودانه کریم عبدالجباراسطوره بسکتبال ایالات متحده و جهان را از حیث کسب امتیاز در رقابت‌های NBA شکست و با بدست آوردن ۳۸,۳۹۰ به صدر جدول امتیاز‌آورترین بازیکنان تاریخ NBA رسید.
عبور از رکورد عبدالجبار از این بابت برای جیمز و بسکتبال جهان اهمیت دارد که در تاریخ رقابت‌های اتحادیه ملی بسکتبال از این رکورد به عنوان رکوردی مقدس یاد می‌کنند، به نوعی می‌توان گفت جیمز با عبور از این رکورد شگفت انگیز به رکورد مقدس رسید. عنوانی که پیش بینی می‌شود تا سالیان سال در اختیار لبرون باقی بماند.
او با عبور از این رکورد به سطح کریم عبدالجبار افسانه‌ای رسید، رکوردی که کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد جیمز به آن دست یابد اما او موفق شد این کار فوق العاده را انجام دهد و سطح محبوبیت خودش بین طرفداران بسکتبال را افزایش بدهد.

تبریک عبدالجبار به جیمز
کریم عبدالجبارصاحب قبلی این رکورد پس ازعبور لبرون از رکورد جاودانه اش با تبریک به او گفت: « زندگی حرفه ای لبران در بسکتبال خلاصه شد. او از دبیرستان فارغ التحصیل شد و استعداد لازم برای حضور در NBA را داشت و بلافاصله شروع به درخشش کرد و تقریباً ۲۰ سال است که این درخشش ادامه دارد.
 بنابراین من فکر می‌کنم که باید به او بخاطرروشی که برای دوام و ثباتی که داشت تبریک گفت. او در زمین مسابقه می‌رود و تلاش می‌کند که کارها را انجام دهد. همه اعضای تیم پشت او هستند و او را به‌عنوان رهبر قبول دارند. »
پس از انتشار این پیام تبریک از سوی کریم عبدالجبار لبرون جیمزهم درپاسخ به اسطوره بسکتبال ایالات متحده گفت: « اینکه بتوانم درحضورچنین اسطوره‌ای رکورد بزنم اتفاق بسیاربزرگی است ولی باید فروتن باشم.»

جستجو
آرشیو تاریخی