صدور هشدار نارنجی هواشناسی

احتمال سیل و سقوط بهمن در ۹ استان وجود دارد

شیما جهان‌بخش- بارش‌هایی که طی هفته‌های اخیر بیشتر استان‌های کشور را در برگرفته تا پایان این هفته ادامه دارد. بر این اساس سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از احتمال وقوع سیل و سقوط بهمن در ۹ استان کشور خبر داده است.
«صادق ضیاییان» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و کاهش دما در غالب نقاط کشور خبر داد و به «ایران» گفت: با توجه به ادامه‌دار بودن بارش‌ها، احتمال وقوع سیل و سقوط بهمن در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال فارس، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و ایلام وجود دارد.
وی ادامه داد: با وجود آنکه سامانه بارشی قدرت زیادی ندارد اما بیشتر مناطق را تحت تأثیر قرار خواهد داد. از امروز تا پایان هفته برای استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب، برخی نقاط استان‌های فارس و بوشهر بارش برف و باران دور از انتظار نیست. همچنین علاوه بر این مناطق در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و یزد هم بارش‌ها ادامه خواهد داشت.
 امروز در نیمه‌شمالی کشور افزایش نسبی دما خواهیم داشت اما از روز چهارشنبه با کاهش دما در غالب مناطق کشور روبه‌رو خواهیم بود.
 در سه روز آینده وزش باد در اغلب مناطق کشور قابل ملاحظه است و خلیج فارس و دریای خزر چهارشنبه و پنجشنبه مواج خواهند بود.
جستجو
آرشیو تاریخی