ضرورت بازسازی 2700 خانه در زلزله خوی

با موافقت رئیس‌جمهور، داوطلبان زلزله‌زده خوی برای آزمون سراسری سهمیه می‌گیرند

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: حدود 2 هزار و۷۰۰ واحد در زلزله خوی دچار آسیب شدند که نیاز به بازسازی دارند و بین 7 هزار تا 7 هزار و 500 واحد هم نیازمند مرمت هستند.
به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند افزود: بیش از ۴۴ هزار چادر استفاده کردیم و هر خانواده تقریباً یک چادر گرفته است. در واقع 4 برابر خانه‌های آسیب‌دیده اسکان اضطراری دادیم و چادر توزیع کردیم چون پس‌لرزه‌ها باعث ترس مردم از رفتن به خانه‌ها شد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون چادری نیست که در فضای باز بدون بخاری برقی باشد، درباره احتمال گازگرفتگی در چادرها گفت: نمی‌دانم خانواده‌ای که 2 عضو آن دچار گازگرفتگی شد، بخاری برقی داشتند یا نه اما در اردوگاه نبودند. خدماتی که در اردوگاه ارائه می‌شود خیلی منظم است اما برخی دوست نداشتند که به ارودگاه بروند در حالی‌که در اردوگاه همه موارد از ساعت توزیع غذا گرفته تا رعایت نکات بهداشتی و... تحت کنترل است.
عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور هم با اشاره به مشکلات داوطلبان آزمون سراسری در شهرستان زلزله‌زده خوی، گفت: به درخواست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با موافقت رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهمیه ویژه برای داوطلبان شهرستان خوی لحاظ خواهد شد که جزئیات آن به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
جستجو
آرشیو تاریخی