سرمربی تیم ملی هندبال:

ترسی از چالش‌های بزرگ ندارم

وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال ایران درباره عملکرد تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ گفت: «به نظرم می‌توانستیم در برخی از بازی‌ها عملکرد بهتری داشته باشیم و کار بیشتری انجام دهیم. ما تجربه بازی در چنین تورنمنت بسیار بزرگی را نداشتیم، برخی از بازیکنان ما در این رویداد عصبی بودند و برخی دیگر کیفیت بسیار خوبی را در بازی‌ها از خود به نمایش گذاشتند. درست است که به هدف اولیه خود یعنی رسیدن به مرحله اصلی رقابت‌ها دست یافتیم اما من همیشه به‌دنبال نتایج بهتر و جایگاه‌های بالاتر هستم.»
 او درباره رقابت تیم ملی با تیم‌های بزرگی مانند فرانسه، اسلوونی و اسپانیا توضیح داد: «بازی کردن مقابل تیم‌های قدرتمندی مانند فرانسه، اسپانیا و اسلوونی کار آسانی نیست. این رویداد یک آموزشگاه بسیار خوب برای بازیکنان ملی‌پوش ایران بود. از ابتدای امضای قراردادم با فدراسیون هندبال تا آغاز رقابت‌های قهرمانی جهان تلاش کردم بازیکنان را برای آنچه که در این رویداد بسیار مهم در انتظار آنهاست آماده سازم اما شاید برخی گفته‌های من را تا آغاز دیدارهای تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی جهان جدی نگرفتند.»
وویوویچ درباره جوانگرایی که در ترکیب ایران برای قهرمانی جهان انجام داد، گفت: «من کسی هستم که از چالش‌های بزرگ ترسی ندارم و برای من جوان یا مسن بودن یک بازیکن اهمیتی ندارد، بلکه برای من کیفیت خوب یا بد بازیکن مهم است. ترکیب بازیکنان جوان و باتجربه همیشه خوب است اما وقتی که بر سر دوراهی قرار می‌گیرید، یک بازیکن جوان را در ترکیب قرار می‌دهید و نمی‌خواهید این انتخاب اشتباه باشد. فکر می‌کنم در لیگ هندبال ایران بازیکنان جوان بسیاری حضور دارند که توانایی رسیدن به تیم ملی را دارند.»

جستجو
آرشیو تاریخی