سیاست

جزئیات انهدام ریزپرنده‌های حمله‌کننده به یک کارگاه نظامی در اصفهان
بررسی فنی بقایای بدنه، موتورها، منبع تغذیه و سیستم ناوبری یکی از ریزپرنده‌هایی که جمعه شب در جریان حمله به یک مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان از سوی یگان‌های پدافندی سرنگون شد، اطلاعات ذی‌قیمت و سرنخ‌های مهمی را در اختیار نهادهای امنیتی قرار داده است.اطلاعات رسیده به «نورنیوز» رسانه وابسته به شورای‌عالی امنیت ملی، حاکی از آن است که به‌ دلیل تسلط فنی بخش‌های ذیربط و همچنین استقرار سامانه‌های الکترونیکی پیشرفته در مراکزی که احتمال اقدامات خرابکارانه مشابه در آنها وجود دارد، موفقیت حملاتی از این دست به حداقل ممکن رسیده است.
به گزارش مهر، پیش از این محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی-امنیتی استانداری اصفهان درباره حمله سه ریزپرنده به یک مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان گفته بود: «یک ریزپرنده سرنگون شد و دو ریزپرنده در تله پدافندی افتادند و مجبور شدند خود را منفجر کنند.» این مقام امنیتی تأکید کرد: فقط «سقف یکی از سوله‌های مجتمع کارگاهی وزارت دفاع» آسیب دید و «هیچ خللی در توانمندی این مجموعه ایجاد نشده است.»سال ۹۸ هم این مجموعه کارگاهی مورد حمله چند ریزپرنده قرار گرفت که کاملاً ناموفق بود.

 قانون‌گریزان پرچمدار امنیت بین‌المللی می‌شوند!
سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه امریکا و نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی واکنش نشان داد.به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: وزیر خارجه اولین کاربر بمب هسته‌ای در جهان و نخست‌وزیر رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی که دارای زرادخانه مخوف و خارج از نظارت اتمی است، در کنار هم می‌ایستند و نسبت به خطر هسته‌ای شدن ایران (عضو و پایبند به «ان پی تی») هشدار می‌دهند! وی در ادامه نوشت: مضحک اما واقعی است؛ مجرمان و قانون‌گریزان، پرچمدار امنیت بین‌المللی می‌شوند!کنعانی همچنین در توئیتر از استمرار مرگ‌های زنجیره‌ای پناهجویان در استرالیا انتقاد کرد و گفت: استمرار مرگ‌های زنجیره‌ای پناهجویان و مرگ ۵۰۰ بومی در زندان‌های استرالیا ممکن است تنها نوک کوه یخ نقض حقوق بشر در آنجا باشد. وی افزود: آیا «جامعه بین‌المللی» کانبرا را پاسخگو خواهد کرد؟ استاندارد دوگانه!

ناوگروه ۸۹ نداجا به آب‌های آزاد بین‌المللی اعزام شد
ناوگروه رزمی، اطلاعاتی و آموزشی ۸۹ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بندر کنارک راهی آب‌های آزاد بین‌المللی شد.
به گزارش ایسنا، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش روز گذشته با اعلام این خبر گفت: ناوگروه ۸۹ نیروی دریایی ارتش در مدت حضور در دریا علاوه بر اینکه نقش اسکورت شناورها را خواهد داشت، شاهرگ اقتصادی کشور را هم تحت پوشش قرار می‌دهد و دانشجویان و دانش‌آموزانی که در ناوگروه حضور دارند، تجربه عملی کسب خواهند کرد.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی