بارش‌ها تا پایان هفته ادامه دارد

در حالی که بارش برف و باران کل کشور را فرا گرفته، سازمان هواشناسی از ادامه این بارش‌ها و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته خبر داده و هشدار سطح نارنجی در 25 استان کشور صادر کرده است. شدت بارش‌ها طی این‌مدت به حدی بوده که ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ به بیش از یک متر رسید و 9 جاده پرتردد کشور و آزادراه تهران- شمال مسدود شد. براساس اعلام سازمان هلال احمر که از روز گذشته در تمام کشور به حالت آماده باش درآمده است، بیش از یکهزار و ۲۰ نفر در ۱۸ استان کشور در این مدت امدادرسانی شده‌اند. همچنین ۱۸۹ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شد.
از پنجشنبه شدت بارش‌ها کم می‌شود
«صادق ضیاییان»، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در غالب نقاط کشور خبرداد و به «ایران» گفت: با تشدید سامانه بارشی که از هفته گذشته کشور را تحت تأثیرقرار داده، استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، قزوین، قم، مرکزی، البرز، تهران، نوار غربی و جنوب اصفهان، شمال فارس، ارتفاعات غربی استان‌های مازندران و سمنان درگیر بارش برف و کولاک است.
 در روهای آینده دمای هوا کاهش چشمگیری خواهد داشت. در مناطق زلزله زده خوی این کاهش سبب می‌شود شهروندان دمای 6- را تجربه کنند. همچنین طی 2 روز آینده در جنوب غرب، غرب، مرکز، جنوب، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد و به همین خاطر در مناطق مستعد و بی‌بارش خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.
 طی این مدت احتمال یخبندان و لغزندگی در مسیرها بویژه مسیرهای کوهستانی، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن در مناطق مستعد، آبگرفتگی معابر، تأخیر در پرواز، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در فعالیت‌های عمرانی و احتمال اختلال در انتقال منابع انرژی بویژه برق و گاز وجود دارد.
 پرهیز از سفرهای غیر ضروری و استفاده از زنجیرچرخ و همراه داشتن تجهیزات زمستانی درصورت سفر در محورهای برف‌گیر توصیه شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی