رئیس جمهور در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی:

دولت برای تحقق آرمان‌های امام راحل تلاش می‌کند

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت مردمی بیش از هر زمان دیگر خود  را متعهد به توجه به خواسته‌های مردم می‌داند، گفت: دولت مردمی نسبت به شکل دادن جامعه‌ای مبتنی بر اخلاق، معنویت و عدالت بر اساس آرمان‌های امام راحل، تمام تلاش خود را در عرصه‌های مختلف به کار گرفته  و در این مسیر با امام راحل و آرمان‌های بلند او میثاق بسته است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح روز گذشته در آستانه فرارسیدن ایام گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور در حرم مطهر امام راحل، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدای انقلاب اسلامی، فرارسیدن دهه فجر را به همه مردم ایران اسلامی تبریک گفت و یاد امام و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت.
رئیس جمهور با بیان اینکه این نکته مهمی است که چگونه بعد از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این میراث گرانقدر امام(ره) باوجود همه فتنه‌ها، توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن و دشمنی‌ها ماندگار شده و جلوه‌های بیشتری هم در دنیا پیدا کرده است، گفت: ماندگاری انقلاب اسلامی ریشه در اخلاص امام و حقانیت این پیام و سخن و دعوت دارد.
دکتر رئیسی وفاداری جانانه و دلدادگی مردم را دلیل دیگر ماندگاری انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: دلیل روشن این دلدادگی شهدای پرشماری هستند که با فاصله‌ای کم از مرقد مطهر امام راحل آرمیده‌اند و جان‌شان را برای حفاظت و حراست از این انقلاب و تحول بزرگ فدا کردند.
رئیس جمهور با بیان اینکه این انقلاب و این تحول بزرگ را خداوند در دل‌ها ایجاد کرد و خود او هم نگهدار آن است، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمانی نیاز داریم که این انقلاب و ابعاد آن و امام(ره) و شخصیت عظیمش را به صورت جامع بشناسیم و به دیگران بشناسانیم. در همین راستا کار ارزشمندی در مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) در تهیه دانشنامه‌ای جامع انجام شده تا جامعه بشری بیش از پیش با شخصیت امام خمینی(ره) آشنا شود.
آیت‌الله رئیسی راه مصون‌سازی جوان‌های امروز را آشنایی با شخصیت امام(ره) و ابعاد انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: همه اهل فرهنگ، سخن و قلم بدانند که یکی از راه‌های مصون‌سازی جامعه در جهاد تبیین، بویژه جوان‌های امروز که امام(ره) و دوران جنگ را ندیدند، معرفی شخصیت امام(ره) و ابعاد انقلاب اسلامی است.
گفتنی است در حاشیه این مراسم  دانشنامه الکترونیکی «ویکی امام خمینی(ره)» رونمایی شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی