طرح کالابرگ الکترونیکی در 4 استان اجرایی شد

امکان خرید از میان کالاهای متفاوت با برندهای مختلف میسر است

مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی از افزایش تعداد استان‌های مشمول این طرح خبر داد و با بیان اینکه استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی کاملاً اختیاری است، گفت: با تصمیم دولت و به منظور حمایت از معیشت خانوار، ۱۰ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی عرضه می‌شود که افراد می‌توانند به قیمت ثابت و با اعتبار یارانه خود یک ماه زودتر خرید کنند.
به گزارش ایسنا، حمید فرداد اظهار کرد: سه استان قزوین، گیلان و مرکزی از روز گذشته وارد فاز عملیاتی شده و مشمول اجرای آزمایشی این طرح ‌شدند. در نظر داریم برخی از استان‌ها که دارای فروشگاه‌ها و پایانه‌های فروشگاهی زیادی هستند، مشمول این طرح شوند. دولت سامانه «شما» (شبکه ملی اعتبار) را راه‌اندازی کرد که بستری مناسب برای مدیریت و اختصاص همه اعتبارهای حمایتی بر اساس هر کد ملی است و در صورت تحقق کامل آن، امکان‌های متعددی برای دولت فراهم می‌شود و یکی از آنها اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است.
فرداد گفت: بر اساس سبد کالاهای اساسی مصوب و سرانه مصرف هریک از آنها، سهم پرداختی خانوار از این سبد ثابت در نظر گرفته شده و مابه‌التفاوت آن از اعتبار یارانه تأمین می‌شود. به گفته وی، شرکت در این طرح برای فروشندگان اختیاری است و فروشندگان صنف خواربار، لبنیات، پروتئین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف می‌توانند با مراجعه به نرم افزارهای بازار و مایکت یا از طریق درگاه الکترونیکیshoma.sfara.ir نسبت به نصب برنـامه کاربردی «شما» و ثبت‌نام از قسمت پنل فروشنده به این سامانه متصل شوند.
 تسویه حساب و واریز مبالغ خریدهای اعتباری (مابه‌التفاوت مبلغ پرداختی مردم با قیمت کالاها) مشابه تسویه با فروشندگان از طریق کارتخوان است و اتصال به این طرح کاملاً رایگان است.
اقلام پیش‌بینی شده در طرح کالابرگ الکترونیکی شامل شیر، پنیر، ماست، مرغ، تخم مرغ، برنج، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر است و امکان خرید از میان کالاهای متفاوت با برندهای مختلف میسر شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی