هشدار وقوع سیل در 22 استان

شیما جهان بخش- بارش‌های زمستانی امسال اگرچه دیر شروع شد اما این روزها از شمال تا جنوب کشور را دربر گرفته است و بنا بر اعلام سازمان هواشناسی با تقویت این بارش‌ها از امروز، احتمال وقوع سیلاب در 22 استان وجود دارد. همچنین این سازمان نسبت به وقوع بهمن و کولاک درمناطق کوهستانی خبر داده و از تمام دستگاه‌های امدادرسان خواسته آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.
«فریبا گودرزی»، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با «ایران» در این زمینه اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی جدید به کشور بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته در بیشتر استان‌ها بجز جنوب و جنوب‌شرق کشور ادامه خواهد داشت.
کارشناس سازمان هواشناسی با تأکید بر اینکه بارش‌ها در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، بارش باران امروز، 22 استان کشور را دربر می‌گیرد و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در این استان‌ها دور از انتظار نیست. استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی و‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، قزوین، قم، مرکزی، البرز، تهران، نوار غربی و جنوب اصفهان، شمال فارس، جنوب‌غربی مازندران و سمنان استان‌هایی هستند که طی این مدت بارش‌های شدیدی را خواهند داشت.
گودرزی نسبت به اختلال در انتقال منابع انرژی بویژه برق و گاز، هشدار داد و افزود: طی این مدت بارش‌ها منجر به انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها کوهستانی بویژه در کردستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه البرز و زاگرس می‌شود. به همین خاطر توصیه می‌شود هموطنان از سفرهای غیرضروری خارج از شهر و کوهنوردی اجتناب کنند.
وی با اعلام اینکه از روز جمعه سامانه بارشی از سمت شرق کشور خارج می‌شود، گفت: طی روزهای پایانی هفته بیشتر استانها روزهای سردتری را در پیش دارند پس لازم است هموطنان به مدیریت در مصرف منابع انرژی بویژه گاز و برق توجه بیشتری داشته باشند.
امدادگران هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
به‌دنبال اعلام هشدار از سوی سازمان هواشناسی، امدادگران جمعیت هلال احمر در ۱۹ استان کشور به حالت آماده باش درآمدند.
«صادق محمودی»، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام این خبر اظهار داشت: پیش‌بینی انجام شده از سوی سازمان هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا پایان هفته بارش شدید برف و باران و احتمال ریزش بهمن در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، زنجان، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، قم، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، شمال و غرب سمنان وجود دارد. از این رو تمهیدات و تجهیزات لازم برای مقابله و امدادرسانی در حوادث احتمالی پیش‌بینی شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی