ترغیب دانش آموزان به تحصیل در هنرستان‌های کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی و عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: باید از طریق تضمین آینده شغلی دانش آموزان را علاقه‌مند به تحصیل در هنرستان‌های کشاورزی کرد تا آنان بتوانند آینده این بخش مهم و استراتژیک را که نقش مؤثری در امنیت غذایی و زندگی مردم دارد بیمه کنند.
به گزارش مهر، سید مجتبی خیام نکویی با اشاره به وضعیت آینده امنیت غذایی در جهان افزود: جمعیت جهان در سال ۲۰۵۰ به ۹ میلیارد نفر می‌رسد. ۶۰ درصد جمعیت دنیا (۳/۶ میلیارد نفر) در شرایط خشکسالی قرار می‌گیرند و بیش از ۲۴۰ میلیون نفر به آب سالم در سطح جهانی دسترسی نخواهند داشت. همچنین یک میلیارد نفر گرسنه خواهندماند. وی با اشاره به وضعیت حال و آینده امنیت غذایی در ایران گفت: در آینده غذا و آب کافی در ایران وجود ندارد و در سال ۲۰۵۰ با کاهش ۱۰ درصدی تنوع زیستی، کاهش ۱۳ درصدی جنگل‌های اولیه، کاهش بدون بازگشت ۵۰ درصدی تنوع زیستی آبزیان و افزایش جمعیت با نیاز به غذا و تولید مواجه خواهیم بود.
خیام نکویی با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد از محصولات کشاورزی به عنوان پسماند دورریز می‌شود، افزود: آموزش و آگاهی می‌تواند کمک زیادی به ترویج اصلاح الگوی مصرف از طریق کاربرد فناوری‌های نوین در کشاورزی کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی