تنهایی‌در‌خانه چیدمان را تغییر دهید

1. دو مبل کوچکتر را با یک میز مشترک روبه‌روی هم قرار دهید تا یک سالن استراحت برای دو نفریا تنها ایجاد کنید. همچنین می‌توانید مبل‌ها را پشت به پشت قرار دهید، تا یکی بتواند تلویزیون ببیند و دیگری بتواند کتاب بخواند.
2. فضای خود را تقسیم کنید. گاهی می‌توان از کرکره غلتکی که از سقف آویزان می‌شود استفاده کرد. می‌توان آن را بین قسمت‌های مبل و میز ناهارخوری پایین کشید تا فضای این دو قسمت از هم جدا شود. این تقسیم فضا به یک نفر اجازه می‌دهد به تنهایی فیلم تماشا کند در حالی که دیگری پشت میز می‌نشیند تا به کارهایش برسد.
در یک اتاق، یک تور سایبان بالای یک مبل کوچک در کنار پنجره آویزان کنید. می‌توانید روی مبل بنشینید و با کشیدن سایبان یا پرده، بخش مبل را از دیگر قسمت‌های خانه جدا کنید. گاهی اوقات بهتر است با یک پرده کاغذی بزرگ دو بخش پذیرایی و مبلمان را از میز ناهارخوری جدا کنید. در این فضای نه چندان بزرگ نیز احساس بهتری برای تنها بودن در خانه خواهید داشت.
3. بخشی را که با یک تقسیم‌ کننده اتاق جدا شده‌ است با تعدادی گلدان تزئین کنید. مجله و چند کتاب را کنار مبل قرار دهید تا فضای تنهایی آرامش بخشی ایجاد شود.
4. تقسیم ‌کننده اتاق چرخدار که می‌تواند فلزی یا چوبی باشد و قابلیت جابه جایی در دیگر نقاط خانه را نیز دارد می‌تواند امکان جداسازی فضا را درون خانه ایجاد کند تا بتوانید فضای تنهایی‌تان را انتخاب کنید.
5. چند ریل و پرده در اطراف مبل خود اضافه کنید تا فضای تنهایی راحت‌تری داشته باشید. این فضا بسیار دنج است. پارتیشن‌های چوبی زیبا هم برای جداسازی فضای داخلی خانه و ایجاد فضایی امن، راحت و دنج و بسیار پرطرفدارند.
با این روش‌های نه چندان هزینه بر و ساده به‌راحتی می‌توانید فضای تنهایی‌تان را در خانه بسازید و از تنها بودن حتی برای لحظاتی نه چندان طولانی لذت ببرید و با انرژی بیشتر به کانون گرم خانواده و با پتانسیل بیشتربه محیط کارتان بازگردید.

جستجو
آرشیو تاریخی