برای‌آرام‌شدن‌هنگام خستگی،‌تنهایی‌را تجربه‌کنید

چیـــــدمانی ‌برای‌تجربه تنهـــــــا یـــــی

برسام جنتی/ هر نوع استرس و خستگی بیش از حد می‌تواند احساس طاقت فرسا بودن شرایط را ایجاد کند و اغلب سبب شود تا ما به دنبال راهی برای تنها ماندن و فرار از موقعیت‌مان پیدا کنیم. برای تنها ماندن و رهایی از خستگی راهکارهای متفاوتی وجود دارد. در ابتدایی‌ترین شکل مقابله، اول باید روی خودمان تمرکز کنیم؛ از پیاده‌روی گرفته تا تنفس‌های عمیق می‌تواند به کاهش استرسمان کمک کند. این اعمال می‌تواند کارساز باشد اما برای فاصله گرفتن از شرایط موجود و تنها شدن حتی درمحیط خانه هم راه‌های خوبی وجود دارد. بهترین توصیه‌ها برای تنهایی و فرار از خستگی روزمره و فشار کاری، توصیه‌هایی پیشنهاد می‌شود.

نخستین قدم: کمی پیاده‌روی کنید
ورزش حتی در حد فقط پنج تا ده دقیقه، می‌تواند به عنوان کاهش‌دهنده سطح استرس عالی باشد زیرا به آزاد شدن اندروفین کمک می‌کند. قدم زدن با یک دوست می‌تواند راه خوبی برای یافتن حمایت اجتماعی باشد و تنها راه رفتن می‌تواند به ما فرصت فکر کردن، تمرکز مجدد و بازگشت به موقعیت را با خوش‌بینی بیشتر بدهد. هنگام پیاده‌روی نیز می‌توانیم به موسیقی گوش دهیم تا به ما آرامش و انرژی ببخشد.

به غروب و طلوع آفتاب نگاه کنید
نگاه کردن به طلوع و غروب خورشید می‌تواند انگیزه زندگی کردن را در ما دوچندان کند. زیبایی شگرف طلوع خورشید قادر است انرژی لازم برای آغاز روز را به ما بدهد و هر بار نگاه کردن به غروب خورشید به ما نشان می‌دهد که پس از هر پایانی آغازی دوباره است و لحظات سخت ماندنی نیستند.

نفس عمیق بکشید
اگر در موقعیتی نیستید که محیط را ترک کنید، می‌توانید با انجام تمرینات تنفسی، احساس بهتری داشته باشید. شما می‌توانید این کار را در هر زمان یا هر مکان انجام دهید.

یادداشت کنید
اگر فقط چند دقیقه وقت داشته باشید، می‌توانید از روزنامه‌‌نگاری بهره ببرید. با نوشتن آنچه باعث استرس می‌شود می‌توانید احساساتتان را روی صفحه بیاورید. این امر به کاهش تنش کمک کند.

راه‌هایی برای ایجاد فضای تنهایی درخانه
سلامتی فقط جسمی نیست. سلامت روان برای بهزیستی کلی بسیار مهم است. بیش از 42 میلیون امریکایی از نوعی بیماری روانی رنج می‌برند. اما باید بدانید برای تنها ماندن و فرار از موقعیت‌هایی که احساس می‌کنید حتی در خانه هم تحت فشار هستید می‌توانید فضایی کوچک را برای تنهایی خود بسازید. این کار چندان سخت نیست، فقط به ابتکار نیاز است.
اگر مانند بسیاری از مردم از زمان تنهایی برای خود لذت می‌برید، این کار می‌تواند چاره‌ساز باشد. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که می‌‌تواند مفید هم باشد ضمن اینکه به شما فرصت استراحت می‌دهد.همچنین می‌تواند خلاقیت و بهره‌وری را در وجودتان افزایش داده و شادیتان را افزایش دهد. می‌تواند روابط شما با دوستان، اعضای خانواده و همکارانتان را هم بهبود دهد. به عبارتی زمان تنهایی زمانی است که دوباره شارژ می‌شویم، از صداهای دنیا فاصله می‌گیریم تا بتوانیم صدای خودمان را به وضوح بشنویم و دوباره انرژی بگیریم.
البته، هرچند، این بدان معنا نیست که گذراندن زمان بیشتر به تنهایی، بی‌دردسر است. ممکن است به‌ایده‌های جدیدی برای انجام کارهای سرگرم کننده نیاز داشته باشید، به خصوص زمانی که حوصله دارید. دقیقاً به همین دلیل است که ما لیستی از کارهایی را که باید به تنهایی در خانه انجام دهید، تهیه کرده‌ایم، که بسیاری از آنها را می‌توان در بیرون از خانه نیز وقتی هوا خوب است انجام داد. علاوه بر انجام کارهایی که می‌دانید به شما آرامش می‌دهد، می‌توانید یک مهارت جدید مانند آشپزی یا باغبانی بیاموزید.

مقداری آب بنوشید
کم آبی بدن می‌تواند باعث احساس خستگی و سرگیجه شود. اگر احساس خستگی می‌کنید، یک لیوان آب یا یک فنجان چای تسکین‌دهنده استرس خواهد بود.

عضلات خود را شل کنید
آرام‌سازی پیش‌رونده عضلانی (PMR) تکنیکی است که در آن تمام عضلات‌تان را منقبض کرده و رها می‌کنید. با انجام چند باره این کارمی توانید آرامش بیشتری کسب کنید.

 
جستجو
آرشیو تاریخی