ورود 5 بانک دولتی به میدان نهضت ملی مسکن پس از 17 ماه

بعد از ۱۷ ماه که از تصویب قانون جهش تولید و تأمین مسکن می‌گذرد، از ۲۶ بانک و مؤسسه بانکی که متعهد به پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن بودند، تنها بانک مسکن (با پرداخت حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان وام) به تعهد خود عمل کرده است.
به گزارش ایسنا، به تازگی در تفاهمنامه‌هایی جداگانه تأمین مالی برای احداث یک میلیون و ۱۵۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به امضای وزیر راه و شهرسازی و مدیران عامل بانک‌های ملی، صادرات، تجارت، سپه و ملت رسید.
بر این اساس مقرر شده است تا بانک ملی برای تأمین مالی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی، بانک صادرات برای تأمین مالی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی، بانک تجارت برای تأمین مالی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی، بانک سپه برای تأمین مالی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی و بانک ملت برای تأمین مالی ۱۰۵ هزار واحد مسکونی اقدام کنند.
جزئیات پرداخت تسهیلات بر اساس قانون جهش تولید و تأمین مسکن، در قالب دستورالعمل بانک مرکزی در آذرماه ۱۴۰۰ مشخص و ابلاغ شده است.
تسهیلات ساخت مسکن موضوع قانون جهش تولید و تأمین مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، در سایر شهرهای کشور ۳۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.
جستجو
آرشیو تاریخی