قیمت بلیت هواپیما به نرخ قبلی برگشت

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: نرخ بلیت پروازهای داخلی به قیمت قبلی بازگشته است.
به گزارش تسنیم، مقصود اسعدی سامانی درخصوص افزایش قیمت بلیت برخی از شرکت‌های هواپیمایی و دستور دادستان تهران در این باره، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی تابع دستورات دادستان هستند و بر اساس این دستورات عمل خواهند کرد.
وی همچنین با اشاره به افزایش هزینه شرکت‌های هواپیمایی به‌دلیل رشد نرخ ارز، افزود:‌ بیشترین هزینه ایرلاین‌ها، ارزی است و با توجه به نوسانات نرخ ارز هزینه شرکت‌ها به‌شدت افزایش یافته است. یکی از مهم‌ترین تبعات این وضعیت، ناتوانی شرکت‌ها در تأمین قطعات هواپیماست، مسأله‌ای که روی ایمنی هواپیماها تأثیرگذار است و با توجه به اینکه اولویت هر شرکتی ایمنی است، هواپیماها زمین‌گیر می‌شوند.
در پی دستور دادستان تهران، برای رسیدگی به تخلفات برخی از شرکت‌های هواپیمایی در افزایش قیمت بلیت پرواز در ماه گذشته، معاون دادستان تهران در بازدید از چند شرکت خطوط هوایی یادآورشد: افزایش قیمتی که از طریق انجمن شرکت‌های هواپیمایی به این شرکت‌ها ابلاغ شد مورد تأیید ستاد تنظیم بازار نیست و این اضافه دریافتی حتماً باید به مسافرین برگردانده شود.
عباس فرزادنیا افزود: مصوبات متعددی که ستاد تنظیم بازار برعهده داشته گویای این است که خدمات حمل و نقل هم در حوزه‌های ریلی، هوایی و جاده‌ای درون‌شهری و برون‌شهری مشمول قیمت‌گذاری است و حتماً باید ستاد تنظیم بازار این قیمت‌گذاری را در نهایت تنفیذ و تصویب کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی