باند تولید داروهای تقلبی ترک اعتیاد متلاشی شد

با دستور قضایی یک شبکه بزرگ تولید زیرزمینی داروهای تقلبی ترک اعتیاد و قرص‌های روانگردان، متلاشی و سرکردگان آن دستگیر شدند.
به گزارش ایلنا، دادستان تهران در این باره گفت: با همکاری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در یک عملیات، شبکه گسترده تولید زیرزمینی داروهای تقلبی ترک اعتیاد، متادون و مخدر در استان تهران منهدم شد. در این عملیات کارگاه فرآوری داروهای تقلبی ترک اعتیاد شناسایی شد که طی آن بیش از ۴ میلیون حبه قرص متادون و مقادیر زیادی شربت تریاک و شربت متادون کشف و ضبط شد.
علی صالحی افزود: این شبکه زیرزمینی که به‌صورت خانوادگی در سطح کشور فعالیت می‌کرد با استفاده از روش‌های متقلبانه و با همکاری عطاری‌های غیر مجاز داروهای ترک اعتیاد، انواع قرص‌های متادون، شربت تریاک و ده‌ها داروی دیگر که نیاز به تجویز پزشک دارد را به‌صورت غیر مجاز به فروش می‌رساندند.
به گفته دادستان تهران، اقلام مکشوفه به‌صورت حرفه‌ای بسته‌بندی شده بودند اما حاوی قرص‌ها و شربت‌های غیرمجازی بودند که در صورت مصرف، عوارض خطرناکی می‌تواند داشته باشد.صالحی با اشاره به اینکه داروهای پزشکی صرفاً با تجویز پزشک و داروخانه‌های مجاز باید تهیه شوند، تأکید کرد: در این پرونده همچنین برای عطاری‌های متخلفی که با این شبکه زیرزمینی همکاری داشتند، پرونده قضایی تشکیل شده است.
صالحی گفت: شش نفر از نفرات اصلی این باند در یک عملیات ضربتی هماهنگ در تهران، شهریار و پاکدشت با دستور مرجع قضایی، دستگیر شدند
جستجو
آرشیو تاریخی