اجرای طرح زوج و فرد از در منازل و افزایش مبلغ جریمه

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح زوج و فرد از در منازل و افزایش مبلغ جریمه آن خبر داد.
سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برابر وظایف قانونی خود اقداماتی را برای کاهش آلودگی هوای پایتخت انجام می‌دهد و در شرایط اضطرار پلیس آمادگی اجرای مصوبات کارگروه اضطرار و دیگر دستگاه‌های مربوط در این خصوص را دارد.

اجرای طرح زوج و فرد از در منازل در روزهای یکشنبه و دوشنبه
وی با بیان اینکه یکی از مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای شهر تهران اجرای طرح زوج و فرد از در منازل است، گفت: بر این اساس فروش روزانه مجوز طرح ترافیک از سوی شهرداری انجام نمی‌شود و همزمان با آن طرح زوج و فرد از در منازل برای خودروهای سواری اجرایی شده است.
به گفته موسوی‌پور برابر تصمیمات اتخاذ شده، طرح زوج و فرد از در منازل فردا سوم بهمن ماه اجرا شده و بر این اساس این‌بار تنها خودروهایی که رقم آخر سمت راست پلاکشان زوج باشد، اجازه تردد در سطح شهر را دارند.

افزایش ۸۵ هزار تومانی مبلغ جریمه زوج یا فرد
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اینکه برخورد پلیس با خودروهای دارای پلاک غیر مرتبط با روزهای زوج و فرد چگونه خواهد بود، گفت: طبق قانون پلیس اجازه اعمال قانون و جریمه این دسته از خودروها را خواهد داشت. در گذشته جریمه طرح زوج و فرد ۲۰ هزار تومان بود، اما با مصوبه هیأت وزیران این رقم به ۱۰۵ هزار تومان افزایش پیدا کرده و بنابراین خودروهای غیرمجاز ۱۰۵ هزار تومان جریمه می‌شوند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی