رئیس جمهور در جلسه دفاع از لایحه بودجه ۱۴۰۲:

مغایرت نداشتن درآمدها و شفافیت هزینه‌ها از ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۲ است

رئیس جمهور، بهبود معیشت مردم، عدالت در پرداخت‌ها، کاهش تورم، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، حمایت از بازار سرمایه، افزایش سهم درآمدهای مالیاتی از طریق مودیان جدید، توجه به بهداشت و درمان و مهم‌تر از همه و محوری‌ترین نکته توجه به رشد اقتصادی و موضوع مهم اشتغال را از محورهای مدنظر در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که روز گذشته برای دفاع از لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی حضور یافت، گفت: دولت مردمی تلاش کرد سال ۱۴۰۱ را با رشد اقتصادی دنبال کند و امروز شاهد آن هستیم که با تلاش بخش‌های مختلف دولت به رشد ۴درصدی دست یافته‌ایم.
آیت‌الله رئیسی افزود: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ تلاش شده سیاست‌های کلی برنامه هفتم، سند ملی آمایش سرزمینی برای اجرای عدالت در توزیع امکانات و سند تحول دولت مردمی مورد تأکید و توجه قرار گیرد.
رئیس جمهور افزود: سعی شده از درج احکام غیرمرتبط با بودجه در این لایحه اجتناب شود و احکام دائمی به صورت جداگانه مطرح شده و فقط احکام سنواتی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ باشد. شفافیت و درج همه منابع و مصارف در سقف بودجه کل کشور نیز از نکاتی است که در لایحه بودجه مورد تأکید قرار گرفته است.
رئیس جمهور تصریح کرد: دولت تلاش کرده در بودجه ۱۴۰۲ همانند امسال مغایرتی بین درآمدها و هزینه‌ها نباشد، چرا که کسری بودجه مورد پسند دولت و مجلس نیست و آثار تورمی زیانباری نیز خواهد داشت. همچنین به حداقل رساندن تکالیف بانک‌ها، مدیریت بودجه و بازار سرمایه از دیگر نکات بودجه ۱۴۰۲ بوده است.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به پرسش‌های مطرح شده درباره چگونگی افزایش درآمدها و هزینه‌ها در بودجه سال آتی، اظهار داشت: در منابع بودجه ۱۴۰۲، ۴۰ درصد از افزایش درآمدها از محل شناسایی فرار مالیاتی و مودیان جدید است و افزایش هزینه‌ها نیز مربوط به افزایش حقوق و دستمزدها و همچنین افزایش پرداختی از محل هدفمندی یارانه‌ها بوده است.
جستجو
آرشیو تاریخی