سیاست

رئیس‌جمهور امروز
از لایحه بودجه دفاع می‌کند

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امروز برای دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابد.به گزارش ایرنا، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون تلفیق بودجه درباره کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را در دستور کار دارد.علیرضا سلیمی افزود: رئیس‌جمهور ۲۱ دی‌ماه لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. کلیات این لایحه هم هفته گذشته در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

ارائه برنامه هفتم توسعه تا 3 هفته آینده

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امید است تا زمانی که مجلس بررسی بودجه را به اتمام برساند تدوین برنامه هفتم توسعه به پایان رسیده و به قوه مقننه ارسال شود.به گزارش مهر، مسعود میرکاظمی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم دو تا سه هفته آینده برنامه هفتم توسعه را به دست دولت برسانیم؛ البته این بازه زمانی بستگی به آن دارد وقت ما تا چه میزان برای بررسی بودجه سال آینده در مجلس گرفته شود.

پیگیری دریافت حقوق افراد از چند دستگاه

رئیس سازمان اداری و استخدامی از معرفی افرادی که از چند دستگاه یا وزارتخانه حقوق دریافت می‌کنند، خبر داد.به گزارش تسنیم، میثم لطیفی با بیان اینکه چند مورد وجود داشته که شناسایی و به دستگاه‌های نظارتی اعلام کرده‌ایم، گفت: کسانی که مشغول به کار هستند در شرایط خاصی می‌توانند از دو جا حقوق دریافت کنند و این در حالی است که اطلاعات سامانه حقوق و دستمزد نشان می‌دهد برای برخی، از دو جا از کارافتادگی و حقوق واریز می‌شود.وی با اشاره به وجود خلأ قانونی در این زمینه گفت: ظاهراً قانون در این موضوع مسکوت است، از این رو پیشنهاد ما این است که مسأله در مجلس پیگیری شود چون نیاز به تصریح قانونی دارد. البته در بودجه سال‌ جاری این پیشنهاد را مطرح کرده بودیم تا بتوانیم جلوی این اقدام را بگیریم.

مجلس آماده برخورد قاطع
 با هر اقدام شورای اروپا

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شورای اروپا بخواهد دریچه عقلانیت را بسته و در جهت دفاع از تروریسم حرکت کرده و ثلمه‌ای به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد کند، مجلس آمادگی برخورد قاطع با هر اقدام آنها را دارد.به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف روز گذشته در دیدار با سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یادآور شد: پارلمان اروپا باید بداند پیشنهادی که ارائه کرده است، نمی‌تواند واقعیت‌ها را جابه‌جا کند. داعش را جبهه غرب و استکبار پشتیبانی و تجهیز کرد و آن کسی که با تروریسم جنگید و به حضور داعش در منطقه پایان داد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است؛ این حقیقتی است که اروپا نمی‌تواند آن را وارونه جلوه دهد، چراکه همه سازمان‌های بین‌المللی و افراد منصف به آن اذعان دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی