عذرخواهی وزیر علوم از مردم به خاطر قطع شدن اینترنت هنگام برگزاری کنکور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن عذرخواهی از مردم به خاطر قطع شدن اینترنت هنگام برگزاری کنکور گفت: ضمن پوزش از مردم عزیزمان که احتمالاً قطع شدن اینترنت در اطراف محل برگزاری آزمون کنکور برای آنها مشکلاتی ایجاد کرده است، این مصوبه شورای امنیت کشور بود و قانوناً باید اجرا می‌شد. این محدودیت هم به خاطر این است که عدالت آموزشی حکمفرما شود و از اتفاقات و تخلفاتی که ممکن بود به وجود بیاید پیشگیری کنیم.
محمدعلی زلفی‌گل دیروز در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی کنکور در دانشگاه قم در گفت‌و‌گو با صداوسیمای قم، در خصوص شایعاتی درباره لو رفتن سؤالات گفت: خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شده بود این اتفاق نیفتاد و اگر در مورد نادری هم چند صفحه از سؤالات به بیرون ارسال شده بود بلافاصله فرد متخلف شناسایی شد و بازگشت او به داخل آزمون اتفاق نیفتاد.
 کشف ده‌ها ابزار تقلب در کنکور ۱۴۰۱
رئیس سازمان سنجش اعلام کرد: تا دیروز ۳۵۷ شبکه مدعی تقلب شناسایی و ۵۹ ابزار تقلب کشف شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش در حاشیه بازدید از حوزه آزمون سراسری افزود: ادعاهایی که در برخی کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی در باره تقلب در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ مطرح می‌شود، صحت ندارد و قابل اعتنا نیست. بر اساس بررسی‌ها و گزارش‌های دریافتی با همراهی داوطلبان و عموم مردم، این آزمون در سلامت کامل برگزار شد. در روزهای قبل یک فرد حرفه‌ای که اصطلاحاً کلیدزن است را شناسایی و تحت رصد قرار دادیم. این فرد طی سال‌های متمادی در آزمون ورود به دانشگاه‌ها شرکت کرده و توانایی قبولی در رشته پزشکی را دارد.وی افزود: ۳۵۷ شبکه تقلب در روزهای قبل شناسایی و ۵۹ ابزار تقلب کشف شده است. ۵۴ نفر در تهران و کشور با هماهنگی ضابطین قضایی، پلیس فتا و وزارت اطلاعات دستگیر شده‌اند.
به گفته وی 9 نفر در استان گلستان قصد داشتند برای ارسال سؤالات به خارج از حوزه امتحانی اقداماتی انجام دهند که با توجه به رصد قبلی، ناکام ماندند. یک نفر در یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی اقدام به عکس‌برداری از سه صفحه دفترچه‌های خود و انتقال آن به خارج از محل برگزاری آزمون و ارسال برای پشتیبان خود کرد که این فرد دستگیر شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی