دکتر رئیسی در نشست با مقامات عالیرتبه شرکت کننده در کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار:

نگاه متحجرانه و ابزاری به زن محکوم به شکست است


رئیس جمهور شامگاه پنجشنبه در نشست با مقامات عالیرتبه شرکت کننده در کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار با ابراز خرسندی از میزبانی جمهوری اسلامی ایران از چهره‌هایی اثرگذار از زنان کشورهای مختلف گفت: هیچ رویداد مهم تاریخی را نمی‌بینیم که زنان نقش مهمی در آن ایفا نکرده باشند. زن نباید در جوامع در حاشیه باشد یا در انزوا قرار گیرد. نگاه متحجرانه به زن و نگاه ابزاری قدرت‌ها و سیاستمداران غربی به زن هر دو محکوم به شکست و مردود هستند. تعریف صحیح از زن این است که زن و مرد هر دو یک انسان هستند و حتی زنانی هستند که روی مردان نیز تأثیرگذارند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی در ادامه حفظ حقوق و کرامت زنان را از مهم‌ترین و برجسته‌ترین محورهای قانون اساسی جمهوری اسلامی دانست و گفت: البته این حقی نیست که سیاسیون و دولت‌ها به زنان داده باشند بلکه این از جمله حقوقی است که خدای متعال به زنان اعطا کرده و دولت‌ها فقط باید از آن صیانت کنند.
دکتر رئیسی گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بسیار تلاش کرده‌ایم که در مجامع بین‌‌المللی از این حق دفاع کنیم و در داخل نیز بر مشارکت و اثرگذاری زنان در عرصه‌های مختلف بیفزاییم. خوشبختانه امروز در کشور ما بیش از ۳۰ درصد استادان دانشگاهی، بیش از ۳۴ درصد فعالان در حوزه پزشکی و درمانی و قریب به ۶۰ درصد از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی مربوط به زنان و دختران ایرانی و همچنین ۳۰ درصد از مناصب و پست‌های مدیریتی و کارشناسان ارشد ما در اختیار بانوان اثرگذار ایرانی است.
رئیس جمهور گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران همچنین در قوانین و مقررات مربوط به زنان همواره تأکید داشته‌ایم که باید حمایت از حقوق زنان و موضوع تشکیل خانواده مورد توجه ویژه قرار گیرد.
تروریستی خواندن سپاه حرکتی از روی استیصال است
رئیس جمهور در  جلسه فوق‌العاده هیأت دولت برای بررسی لایحه تشکیل سازمان بازرگانی، درباره اقدام اخیر پارلمان اروپا و قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی  گفت: این حرکت از روی استیصال و پس از تلاش‌های ناموفق خیابانی آنها برای ضربه به مردم ایران انجام شد تا بلکه به خیال خود بتوانند ملت ایران را متوقف کنند.
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیروی رسمی و بخشی از سازمان نظامی کشور خواند و افزود: این اقدام برخلاف قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل است.

 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی