ماندگاری هوای سرد تا 4 روز آینده در کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در تشریح پیش‌بینی وضعیت هوا برای روزهای آینده گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی در پنج روز آینده در اغلب مناطق کشور هوای سرد ماندگار خواهد بود و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود. سازمان هواشناسی تا چهارشنبه درباره تداوم آلودگی هوا در ۹ استان تهران، کرج، تبریز، قم، سمنان، اصفهان، مشهد، اراک و قزوین هشدار داد. در دو روز آینده  در برخی نقاط نوار شرقی کشور، وزش باد نسبتاً شدید رخ خواهد داد که گاهی همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.
به گزارش ایسنا، صادق ضیائیان افزود: تا روز دوشنبه در جنوب استان‌های فارس و بوشهر بارش پراکنده و خفیف خواهیم داشت. تا سه‌شنبه در برخی نقاط استان‌های واقع در سواحل دریای خزر بویژه سواحل غربی، شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده خواهیم بود. روز سه‌شنبه در دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی دو روز آینده دریای عمان و غرب تنگه هرمز و سواحل جنوبی استان بوشهر مواج و متلاطم است.
12جاده به دلیل بارش‌های اخیر مسدود است
مدیر مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به انسداد تعداد‌ی از جاده‌‌های کشور به دلیل کاهش ایمنی و شرایط جوی اعلام کرد:‌ در حال حاضر محور رامیان - اولنگ - شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان، جاده فرعی شمشک - دیزین و محور شهداد- نهبندان‌، به دلیل نبود ایمنی کافی در مسیر مسدود ‌است.
به گفته علی‌اکبر آشوری، همچنین محور لاسم - رجمند در استان مازندران، محور ریگان - ایرانشهر‌‌‌‌‌، محور وازک- بلده در استان مازندران و محور قدیم خرم‌آباد-پل‌دختر، به دلیل بروز مداخلات جوی مسدود است. محور جدید پاوه - سروآباد، محور جدید هشتگرد - طالقان، جاده سی‌سخت - پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، محور گنجنامه - تویسرکان و جاده پونل - خلخال به دلیل شرایط نامناسب جوی و نبود ایمنی کافی‌ تا اطلاع بعدی مسدود است. محور چاهان - زرآباد و محور پارک - پیرسهراب‌ در استان سیستان و بلوچستان به دلیل مداخلات جوی و نبود ایمنی کافی مسدود است.
در محور کندوان‌ تردد انواع تریلر و کامیون و در محور هراز تردد‌ تریلرها کماکان ممنوع ‌است.
جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا
تمامی مقاطع تحصیلی استان‌ تهران امروزغیرحضوری شد
 بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا، تمامی کودکستان‌ها امروزیکم بهمن ماه تعطیل و کلیه مقاطع تحصیلی در استان‌ تهران به استثنای شهرستان‌های پردیس، دماوند و فیروزکوه غیرحضوری شد.
جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا دیروزجمعه 30 دی ماه با حضور اعضا در استانداری تهران برگزار شد که بر اساس مصوبات این کارگروه امروز، آزمون‌های المپیادهای علمی دانش‌آموزی طبق برنامه برگزار خواهد شد.  همچنینطرح زوج و فرد امروز از در منزل اجرا خواهد شد. فروش روزانه مجوز طرح ترافیک برای امروز شنبه از سوی شهرداری تهران ممنوع است. موافقت رؤسای ادارات  با تقاضای مرخصی مادران دارای فرزند دانش‌آموز از دیگر مصوبات این کارگروه است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی