تبلیغات فروش سؤالات کنکور ترفند مجرمان سایبری

رئیس پلیس فتای فراجا جزئیات اجرای طرح عملیاتی شناسایی و مقابله با تبلیغ‌کنندگان دروغین سؤالات کنکور سال 1401 را تشریح کرد .
به گزارش سایت پلیس، سردار «وحید مجید» گفت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی مشخص شد، تعدادی از مجرمان سایبری با تبلیغات دروغین و فریبنده در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های غیربومی مدعی دسترسی به سؤالات کنکور و واگذاری آن به داوطلبان قبل از آزمون هستند.
وی افزود: با ایجاد 80 تیم تخصصی «طرح رصد و برخورد با تارنماهای فروش سؤالات کنکور، تخلف در آزمون و فروش تجهیزات تقلب در کشور» در ماه‌های گذشته اجرا شد و آنها توانستند با شناسایی بیش از 385 تارنمای مجرمانه، 54 نفر را که 116 صفحه و کانال را در فضای مجازی مدیریت می‌‌کردند، دستگیر کرده و تحویل مراجع قضایی دهند. رئیس پلیس فتای فراجا در ادامه گفت: با تحلیل پرونده‌های قضایی تشکیل شده هم مشخص شد که بیش از 95 درصد تبلیغات انجام شده درباره واگذاری نمونه سؤالات ادوار گذشته کنکور به متقاضیان با هدف فریب و کلاهبرداری صورت گرفته است.سردار مجید به داوطلبان کنکور توصیه کرد به تبلیغات دروغین مجرمان سایبری توجه نکرده و فریب آنها را نخورند.
وی از خانواده‌ها نیز درخواست کرد تا بر عملکرد سایبری فرزندان خود در زمان برگزاری کنکور و امتحانات نظارت بیشتری داشته باشند.
 
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی