تداوم آلودگی هوای شهرهای صنعتی تا پنجشنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم آلودگی هوای شهرهای صنعتی تا پنجشنبه و بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان اظهار داشت: امروز چهارشنبه در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش برف و باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. فردا پنجشنبه نیز در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق رخ خواهد داد. برای روز جمعه بارش پراکنده در خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود. هواشناسی نسبت به جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل و خسارت به صنعت کشاورزی هشدار صادر کرد.
بارش برف و باران در جاده‌های ۷ استان
بعد از چند روز کاهش تردد برون‌شهری به‌دلیل یخبندان و بارش برف، مرکز مدیریت راه‌ها از افزایش تردد طی دو ‌روز گذشته خبر داد و وضعیت جوی جاده‌های ۷ استان را همچنان برفی و بارانی اعلام کرد. گزارش این مرکز از آخرین وضعیت جوی راه‌ها، حاکی از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های اصفهان، فارس، کرمان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر است.
امدادرسانی به بیش از ۲۶ هزار نفر متأثر از عملیات جوی
معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر کشور، با اشاره به تأثر ۳۱ استان کشور از آبگرفتگی و کولاک گفت: از تاریخ ۱۸ دی تا ساعت ۶ صبح دیروز، به ۲۹ استان، ۱۸۸ شهرستان، ۳۶۴ منطقه، ۱۳۹ محور، ۳۶ شهر، ۱۵۹روستا و ۳۰ منطقه عشایرنشین امدادرسانی شده است. مرتضی مرادی‌پور از امدادرسانی به ۲۶ هزار و ۳۹۰ نفر متأثر از برف و کولاک در ۱۰ روز گذشته خبر داد و گفت: ۴۲ نفر از آنان به مناطق امن و ۴۷ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. ۳ نفر از هموطنان نیز به‌دلیل سیل در شهرستان فسا و ریزش آوار در شهرستان منوجان، جان خود را از دست دادند. در این مدت ۳ هزار و ۸۴۱ نفر از اسکان اضطراری بهره‌مند شدند. وی افزود: در این مدت هزار و ۱۵۶ خودرو از برف رهاسازی و آب تجمیع شده در ۱۲۲ خانه مسکونی نیز تخلیه شد. این در حالی است که امدادرسانی به استان‌های خراسان رضوی، فارس و بوشهر ادامه دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی