سازمان هواشناسی هشدار داد

تداوم بارش برف و باران در ۱۰ استان

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به تداوم بارش‌ها در ۱۰ استان از فردا سه‌شنبه و احتمال وقوع سیل در ۴ استان بوشهر، جنوب خوزستان، فارس و جنوب کهگیلویه و بویراحمد خبر داد. به گزارش ایسنا، براثر این مخاطرات، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل و خسارت به صنعت کشاورزی دور از انتظار نخواهد بود.

احتمال تأخیر و لغو پروازها وجود دارد
در پی تقویت سامانه بارشی از روز گذشته و شروع بارش برف در بیشتر استان‌ها، فرودگاه مهرآباد اعلام کرد: به دلیل شرایط جوی فرودگاه‌های مقصد احتمال تأخیر یا لغو پروازهای خروجی از این فرودگاه وجود دارد. در اطلاعیه پروازی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی آمده است: براساس اعلام سازمان هواشناسی به دلیل فعالیت سامانه بارشی در بیشتر استان‌های کشور، مسافران حتماً پیش از مراجعه به فرودگاه، از طریق شماره ۱۹۹ در سراسر کشور و شماره‎های ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۲۵ و ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۱۹ ویژه فرودگاه مهرآباد و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با شماره ۰۹۶۳۳۰ از وضعیت پرواز خود آگاه شوند.

امدادرسانی به ۱۵ هزار و ۹۲۰ در راه مانده
معاون عملیات سازمان امدادونجات از امدادرسانی به ۱۵ هزار و ۹۲۰ نفر درراه‌مانده و رهاسازی ۸۱۸ دستگاه خودرو از برف طی یک هفته گذشته تا صبح دیروز خبر داد.
مرتضی مرادی‌پور با اشاره به ناپایداری جوی ۳۱ استان کشور به ارائه خدمات امدادی از هجدهم تا ساعت ۸ صبح بیست‌وپنجم دی‌ماه پرداخت و گفت: در این مدت زمان، به ۲۷ استان کشور، ۱۴۲ شهرستان و ۲۸۸ منطقه شامل ١٢٥ محور، ٢٥ شهر، ١١٥روستا و ٢٣ منطقه عشایری، امدادرسانی شد.
وی با اشاره به ارائه خدمات به ۱۵ هزار و ۹۲۰ نفر افزود: ۳ هزار و سه نفر اسکان اضطراری، ۳۱ نفر به مناطق امن و ۳۸ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. ۳ نفر از هموطنان نیز در این مدت جان خود را از دست دادند.

جستجو
آرشیو تاریخی