ویژه نامه پلاس۸۱۰۴ - ۲۵ دی ۱۴۰۱
روزنامه ایران - ویژه نامه پلاس۸۱۰۴ - ۲۵ دی ۱۴۰۱ - صفحه ۱۴

اخبار

ایران، قدرت 22 جهان در تجارت دریایی

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) در جدیدترین گزارش خود از وضعیت صنعت حمل‌ونقل دریایی جهان، از افزایش ۱۹۰ هزار تنی ظرفیت ناوگان کشتیرانی ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داد و اعلام کرد ایران توانسته است جایگاه خود را به‌عنوان قدرت تجاری ۲۲ جهان در این سال حفظ کند. به گزارش تسنیم، آنکتاد در بخش دیگری از گزارش خود کل کشتی‌های ایران را 255 فروند اعلام کرده است. در سال 2021 تعداد 8 فروند کشتی جدید به ناوگان تجارت دریایی ایران افزوده شد و در سال 2022 نیز یک فروند کشتی به ناوگان کشتی‌های ایران اضافه شده که بدین‌ ترتیب تعداد کشتی‌های ایران به 255 فروند رسیده است.

محدودیت عرضه گاز در جایگاه‌های سی‌ان‌جی

رئیس هیأت مدیره انجمن سی‌ان‌جی کشور با بیان اینکه به‌منظور جلوگیری از قطع گاز بخش خانگی در شرایط اوج مصرف، تحویل گاز به جایگاه‌های سی‌ان‌جی محدود شده است، افزود: اکنون گاز در جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی قطع است و در استان‌هایی مانند قم و اصفهان با محدودیت همراه شده است. به گزارش ایرنا، محسن جوهری افزود: البته مدیریت مصرف گاز تأثیری در جایگاه‌های سی‌ان‌جی تهران نداشته و همه جایگاه‌ها فعال هستند.

پیاز ارزان نشد

با وجود کاهش قیمت پیاز در میدان مرکزی تره‌بار، هنوز این کاهش قیمت اثری در بازار خرده‌فروشی نداشته و این محصول همچنان با قیمت‌های هفته قبل عرضه می‌شود. به گزارش ایسنا، هفته گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اعلام کرد بر اساس کشف قیمت عمده‌فروشی میدان مرکزی قیمت پیاز حدود ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان کاهش داشته است و بزودی اثر این کاهش قیمت در بازار نمایان خواهد شد اما آن‌طور که بازار نشان می‌دهد، هنور قیمت پیاز در سطح خرده‌فروشی‌ها کاهشی به‌دنبال نداشته است و همچنان با قیمت‌های ۲۳ تا ۲۸ هزار تومان به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد. دلایل متعددی ازجمله سردی هوا و دیر عمل آمدن محصولات، بارندگی، افزایش هزینه حمل و نقل کارگر و صادرات برای افزایش قیمت پیاز عنوان شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی