سازمان هواشناسی هشدار نارنجی داد

کولاک برف و لغزندگی در جاده‌های ۱۸ استان

سازمان هواشناسی کشور با توجه به تقویت سامانه بارشی همراه با بارش برف و مه‌آلودگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف در ۱۸ استان و وقوع سیل در سه استان، هشدار نارنجی‌ صادر کرد.
به گزارش ایسنا، این شرایط امروز در کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، غرب سمنان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، ارتفاعات شمال خوزستان، ارتفاعات گیلان و مازندران و شمال ایلام مورد انتظار است.
براثر این مخاطرات احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، تأخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقال منابع انرژی بویژه برق و گاز وجود دارد.
سازمان هواشناسی کشور پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارات احتمالی توسط دستگاه‌های اجرایی مسئول را توصیه می‌کند.
کولاک زمستان در سراسر کشور و امدادرسانی به ۱۴ هزار حادثه دیده
معاون عملیات سازمان امدادونجات از امدادرسانی به بیش از ۱۴ هزار و ۶۹۵ نفر در هفته گذشته تا ساعت ۶ صبح دیروز خبر داد و گفت: در این مدت، ۴۵۲ تیم عملیاتی شامل یک هزار و ۵۹۹ امدادگر حضور داشتند.
مرتضی مرادی‌پور با اشاره به شرایط جوی ناپایدار در هفته گذشته و تأثیر ۳۱ استان کشور از آبگرفتگی و کولاک، اظهارداشت: در یک هفته گذشته، امدادگران جمعیت هلال‌احمر به ۲۴ استان و ۱۳۲ شهرستان، ۲۶۳ منطقه شامل ۱۲۹ محور، ۲۳ شهر، ۱۰۰ روستا و ۲۰ منطقه عشایرنشین خدمات امدادی ارائه دادند.
فشار گاز در خراسان رضوی به مرز هشدار رسید، مردم کمک کنند
حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: وضعیت فشار گاز در این استان نسبت به روزهای گذشته بدتر شده و به مرز هشدار رسیده است اما تاکنون قطعی گاز نداشته‌ایم و جریان گاز برقرار است. برودت هوا و افزایش مصرف گاز طبیعی و همچنین قطع گاز وارداتی کشور ترکمنستان موجب بروز مشکلاتی در برخی از خطوط گاز استان شده، اما فعلاً جریان گاز در سراسر استان نسبتاً پایدار است. از مردم درخواست می‌کنیم در دوره اوج سرما دست‌کم با خاموش کردن یک بخاری به پایداری شبکه گاز استان کمک کنند.
 مسافران قبل از حرکت به سمت فرودگاه، با اطلاعات پرواز تماس بگیرند
شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: با توجه به جو ناپایداری که در کشور حاکم است هر لحظه امکان دارد تا پروازی کنسل شود بنابراین از مسافران درخواست می‌شود تا قبل از عزیمت به سمت فرودگاه با اطلاعات پرواز تماس بگیرند.
جستجو
آرشیو تاریخی