پیشنهاد آخر هفته

امین شفیعی        طنزپرداز و   رو زنامه‌نگار 

چی بخرم؟
بیلی بیلی
خرید کردن یکی از لذت‌های کهن ما ایرانیان در روزهای تعطیل است. ما همیشه خریدن لباس و خوراکی را انتخاب می‌کنیم. اما گاهی یک خرید متفاوت می‌تواند آخر هفته‌ شما را متفاوت کند.
این آخر هفته به مغازه ابزار آلاتی بروید و از دیدن و خریدن انواع بیل لذت ببرید! حالا متوجه می‌شوید که جهان بیل‌ها بسیار عظیم‌تر و جذاب‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردید. هر بیل برای خودش دنیایی دارد. هر بیل یک داستان است که به شکل بیل‌گونه‌ای از دسته بیل آویزان شده است.
سعی کنید بیلی بخرید که معرف شخصیت شما باشد! بیل‌های تاشو نشانه انعطاف‌پذیری و دسته بیل نشانه یک‌دندگی است. بیلچه نشانه کوته‌نظری و بیل پارویی نشانه عظمت درون شماست.
حال که بیل مناسب خود را انتخاب کردید می‌توانید چند نهال درخت بخرید و هفته آینده در روز درخت‌کاری آن را بکارید و از خودتان یک اثر به درد بخوری به جای بگذارید.

چیکار کنم؟
فال استامپ
نظر شما در مورد فال و فال‌گیری چیست؟ خیلی از ما این عمل را یک عمل خرافی می‌دانیم و خیلی از ما قلبا به آن اعتقاد داریم. جدای از ذهنیت ما، بد نیست گاهی برای تفریح هم که شده فال‌گیری را تجربه کنیم.
اگر دشمنی دارید که چشم دیدن شما و موفقیت‌هایتان را ندارد و تمام تلاشش را می‌کند تا شما شکست بخورید، ما به شما فال اثر انگشت را توصیه می‌کنیم.
برای گرفتن این فال می‌توانید این جمعه به یک مدرسه یا مسجد بروید (این فال را نمی‌توان در خانه گرفت)؛ آن‌جا یک استامپ قرض بگیرید و روی کاغذی که به شما می‌دهند بکوبید. حالا کافی‌ست ۱۲ ساعت صبر کنید و دشمنتان را ببینید که دارد مثل مرغ سر کنده بالا و پایین می‌پرد تا ثابت کند مشارکت در انتخابات پایین آمده است.

چی ببینم؟
وحشت فانتزی
گاهی برای آخر هفته دیدن یک فیلم جذاب ما را از هر تفریحی بی‌نیاز می‌کند. ژانر وحشت؟ چرا که نه؟!
ما به شما دیدن فیلم پریش‌جان را توصیه می‌کنیم. این فیلم داستان پسری جوان را به تصویر می‌کشد که یک روز سرد زمستانی از خواب بیدار شده و ناگهان متوجه می‌شود تمام وسایل خانه اعم از مبل و یخچال و لباسشویی و زیر تلویزیونی در هوا معلق است. این پسر همان‌طور که از شدت شگفتی زبانش بند آمده است و آب دهانش را قورت می‌دهد، ناگهان مادرش را می‌بیند که با یک دستمال سفید به سمت او حمله‌ور می‌شود و او را از پنجره آپارتمان به سمت بیرون آویزان می‌کند. پسر نعره می‌کشد اما مادر به صداهای فریاد او هیچ توجهی نمی‌کند و تنها می‌گوید: گل پسرم دیگه بزرگ شده، وقتشه که بره شیشه‌های خونه رو از پشت تمیز کنه...

چی بخورم؟
هلیم پاچه
همیشه آشپزی با اهل خانواده یک آخر هفته خانوادگی و خاطره انگیز را برای ما می‌سازد. این هفته به شما پختن هلیم پاچه را آموزش می‌دهیم.
به این منظور و برای یک خانواده ۴ نفره ۵کیلو گوشت را بپزید. یک کله و پاچه کامل را بگذارید کنار گوشت‌ها تا روغنش به خورد آن برود. حال ۱۲کیلو بلغور را بپزید و با گوشت‌ها و کله پاچه خوب بکوبید و هم بزنید. حال برای یک خانواده چهار نفره نیاز به ۵کیلو روغن حیوانی اصل دارید که آن را آب کنید و روی هلیم بریزید و اجازه دهید خوب به خورد بلغورها برود.
غذای شما آماده است! با خوردن آن خوب خودتان را خفه کنید، چراکه ماه رمضان در پیش است و از الان باید بنیه بدنتان را قوی کنید تا یک موقع خدانکرده بر اثر روزه ضعف نکنید!

جستجو
آرشیو تاریخی