حذف بوی عیدی تا یافتن بهانه برای فرار

علیرضا عبدی      طنز پــرداز 

 

یک. «بوی عیدی» باید حذف شود
هفته‌ی گذشته، یکی از بزرگ‌خاندانان، خواهان حذف «بوی عیدی» از آهنگ متن فرهاد شد. وی با اذعان به این‌که بوی توپ و بوی کاغذ رنگی هیچ‌کدام نمی‌تواند جای بوی پول و عیدی را بگیرد، گفت که بوی تند ماهی دودی می‌تواند جایگزین خوبی برای این کلمات ابتدایی شعر شوند. وی هدفش از این کار را قطع کردن عیدی نوه‌ها و نتیجه‌‌ها ندانست و افزود فقط احساس مسئولیت فرهنگی وی را ملزم به چنین کاری کرده است. همچنین ایشان درصدد است که «با اینا زمستون‌و سر می‌کنم» را حذف کند و «با اینا یه چندین‌ سالی سر می‌کنم» را به شعر الصاق کند تا فاصله‌ی تقدیم عیدی را بیشتر کند و تاب و توان خاندانش را مانند کارمندانِ عیدی‌بگیر افزایش دهد.
دو. قانون پایستگی سلبریتی‌ها اثبات شد
در پی رونمایی از همسر یک خانم سلبریتی، دانشمندان اعلام کردند که سلبریتی‌ها از بین نمی‌روند، بلکه از ازدواجی به ازدواجی دیگر تبدیل می‌شوند.
سه. تخفیف میلیاردی به بهای ارتقا به درجه‌ی مرتاضیت!
یکی از بازیکنان استقلال گفته: «قراردادم با تیم، هشت میلیارد بود که تخفیف دادم و شد یک میلیارد تومان. الان پول یک وعده غذا هم ندارم بخورم.» وی در ادامه افزود: «می‌خوام با حذف کردن وعده‌های غذایی‌م از این مرتاض‌هایی بشم که چند سالیه چیزی نخوردن یا با یه هسته خرما تا سال‌ها دوام آوردن. بعدش هم روی زغال داغ راه برم و اگه شد از موهام آویزون درخت بشم.»
چهار. بدون بهانه‌ی کافی متواری نشوید
اتحادیه‌ی سازمان بین‌المللی حمایت از مردان در خانه‌تکانی (ملقب به vay DáDá) هشدار داد فرار بی‌رویه‌ی مردان از زیر کار خانه‌تکانی آن هم بدون آوردن دلیل مناسب، وجهه‌ی این اتحادیه‌ی حامی را خدشه‌دار کرده است. آقای تِکان‌تِکان سرپرست خانه‌تکانان کل جهان «عدم مطالعه‌ی کافی» را ریشه‌ی این اتفاق می‌داند‌. همچنین وی افزود: «هر مردی که می‌خواد کار نکنه، می‌گه کمرم درد می‌کنه؛ نه؟ می‌گه بلد نیستم جای فلان چیز کجاست... اینا دیگه قدیمی شده. باید مردها با آشتی کردن با کتاب از بهونه‌های کافی و جذاب و جدید استفاده کنن.» در ادامه وی خاطرنشان کرد: «فرار بی‌رویه، کار خیلی بدیه!»

 

جستجو
آرشیو تاریخی