پیشنهاد اخر هفته

امین شفیعی        طنزپرداز و   رو زنامه‌نگار 

چیکار کنم؟
تبلیغ پکیج‌های نوروزی
گاهی بهترین راه فراموشی شکست، تکرار بازی به قصد پیروزی است. حالا این آخر هفته بهترین فرصت است تا رنج شکست‌های هفته گذشته را به طور کامل فراموش کنید.
در حال حاضر هیچ چیز به اندازه تبلیغ یک مؤسسه لاغری در سی روز نمی‌تواند به شما کمک کند! این مؤسسه‌ها ادعا می‌کنند می‌توانند شما را در عرض 30 روز پولدار کنند. البته شما را نه! شما را می‌توانند در عرض 30 روز لاغر کنند تا برای مراسم شب عید، خوش‌تیپ و روفرم باشید. البته بلانسبت شما! شما که خودتان خوش‌تیپ و خفن هستید! فالورهایتان را لاغر می‌کنند و شما را پولدار می‌کنند!
نمی‌دانم! الان یک لحظه مؤسسه لاغری موفق و موسسه موفقیت را قاطی کردم اما به هرحال با تبلیغ این مؤسسه‌های موفق می توانید به راحتی شکست اخیر در تبلیغ فروشگاه‌های فروش گوشی را فراموش کرده و وجدان خود را به شدت آرامش ببخشید.

چی بخونم؟
آخر شاهنامه
برای آخر هفته هیچ کاری جذاب‌تر از خواندن یک اثر تاریخی نیست. خب چه چیزی بهتر از شاهنامه؟ البته شاهنامه کتاب بزرگ و قطوری است و ما به شما خواندن آخرش را توصیه می‌کنیم، چراکه خوش است.
قبل از خواندن آخر شاهنامه و برای لذت بیشتر و بیشتر از متن این کتاب ارزشمند، چند ثانیه چشم‌ها را ببندید و به چهار سالی که گذشت بیندیشید! به این بیندیشید که اصلا فکرش را هم می‌کردید طرح شفافیت یک روز تصویب و اصلاح شود؟ چقدر دیگران می‌گفتند نمی‌شود و مطالبه بی‌اثر است؟
حالا چشم‌ها را باز کنید و یک نفس عمیق بکشید. آخر شاهنامه را هم نخوانید! خیلی خوش نیست! بروید مثلا رزم کی‌خسرو با افراسیاب را بخوانید که آخرش حسابی خوش است و جگرتان حال می‌آید.

کجا برم؟
پارک
وقتی در هفته‌ای قرار دارید که آخر آن روز جوان است، باید یک آخر هفته منحصر به فرد را تجربه کنید. من به شما رفتن به پارک محل را توصیه می‌کنم.
یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر پارک، دیدن پیرمردهایی‌ است که با عصا و عینک و کلاه به پارک آمده‌اند و دارند بازی بچه‌ها را تماشا می‌کنند. پیرمردهایی که ریتم کند زمانه را می‌شکنند و با حرکت‌های کندشان انگار زمان را از حرکت باز می‌ایستانند.
دروغ گفتم! دیدن پیرمردها خیلی جذابیت خاصی ندارد! اما لااقل می‌توانید به این فکر کنید که چقدر خوب است که هنوز بچه‌ها بازی می‌کنند و پیرمردها نگاهشان می‌کنند. خداییش خیلی آخر هفته کسالت باری شد! اما آینده از این هم کسالت بارتر خواهد شد اگر شما پیر شوید و به پارک بیایید اما کودکی نباشد که شما نگاهش کنید و کیف کنید.

چی بپزم؟
نان
هر وقت می‌خواهیم آشپزی کنیم ناخودآگاه لیست بلندبالایی از غذاها و عصرانه‌های خوشمزه را به یاد می‌آوریم، اما باور کنید هیچ چیز لذیذتر از پختن نان نیست.
برای پختن نان کافی است خمیر آن را با آرد و نمک و آب و مخمر درست کنید و خوب ورز بدهید و بگذارید استراحت کند. سپس آن را با کف دست چانه کنید و با وردنه خوب صاف کنید و روی سینی ماکروفر پهن کنید و بگذارید خوب بپزد.
مراقب باشید که اگر نانتان خمیر شد یا خوب برشته نشد یا سوخت ممکن است رضاخان بیاید شما را بیندازد در ماکروفر! شوخی کردم! فر و ماکروفر و این سوسول‌بازی‌ها در شأن رضاخان نیست! رضاخان فقط تنور ریگی نان سنگک! نیست که وقتی قزاق بود جنگ جهانی اول شروع شد و کلا همان ۲۴ ساعت جنگ جهانی دوم را هم مقاومت نکرد و در کشور قحطی نان آمد و میلیون‌ها نفر جان خود را از دست دادند، بعد کودتا خیلی روی نان و نانوایی حساس شده بود!

جستجو
آرشیو تاریخی