۲۵ بهمن، سالروز صدور حکم ارتداد سلمان رشدی توسط امام خمینی(ره)

راهکارهای ادامه زندگی بعد از نگارش آیات شیطانی

محمد کوره‌پز        طنز پــرداز 

_ مخفیگاه تهیه کنید. قبل از اینکه چیزهای شیطانی از خودتان صادر کنید فکر قایم شدن باشید. جاهای عادی مخفی نشوید. برای رد گم کردن از سوراخ موش، منهول فاضلاب، لانه راسو و نظایر آن استفاده کنید.
_ عادی‌سازی کنید. باید به دنیا بفهمانید توهین‌کردن کار بدی نیست و باید با توهین‌های شما به مقدسات، عادی برخورد کنند. مثلا می‌توانید وسط چهارراه ماشین را خاموش کنید و وقتی مردم عصبانی به شما فحش ناموسی می‌دهند با خونسردی به آن‌ها لبخند بزنید.
_ با تیم حفاظت کل‌کل نکنید. حفاظت از فلک‌زده‌ای مثل شما خودش به اندازه کافی خسته‌کننده است. اعصاب محافظان را با توقعات بی‌جایی مثل بیرون رفتن از خانه یا حمام آفتاب گرفتن خراب نکنید. ممکن است شما را بگذارند توی کمد و درش را قفل بزنند، بروند دوردور.
_ دلتان را خنک کنید. هر جور حساب کنید هیچکس به اندازه خود خرتان مقصر نیست. یک لیست از ناسزاهای بوق‌دار آماده کرده و هر روز جلوی آینده به خودتان بدهید تا دلتان خنک شود.
_ پخمه‌بازی در نیاورید. ادعاهایی نظیر غلط خوردن و به قبر اجداد خندیدن، در این فقره جواب نمی‌دهد. به جای این حرف‌ها یک قبر دو نبش و تابوت جادار سفارش بدهید.
_ شک کنید. به همه چیز شک داشته باشید. مسلمانان ممکن است از هر روشی برای نابود کردن شما استفاده کنند. مثلا همین کاغذی که دست شماست ممکن است بعد از 60 ثانیه منفجر شود. نه هنوز دو سه ثانیه‌اش مونده. پنجاه‌وهشت، پنجاه‌ونه، بووومممم!

 

جستجو
آرشیو تاریخی