پیشنهاد اخر هفته

امین شفیعی        طنزپرداز و   رو زنامه‌نگار 

 

کجا برم؟
پرسه‌ی شبانه
آخر هفته‌ها یک لذت شیرین و خاص را به دنبال دارد که در هیچ یک از روزهای هفته پیدا نمی‌شود و آن لذت تعطیلی فرداست. تعطیل بودن فردا می‌تواند برای شما یک تجربه دلچسب شب‌نشینی را به دنبال داشته باشد. چه چیزی بهتر از یک قدم‌زدن شبانه در خیابان‌های زیبای شهر؟
به زیباترین خیابان شهر خود بروید و سعی کنید ساعت‌های طولانی را به قدم‌زدن و عشق ورزیدن اختصاص دهید و در همین حین به روزهایی فکر کنید که حکومت نظامی بود و هر کس شب‌ها از خانه بیرون می‌آمد را چنان می‌زدند که مثل سگ صدای گراز می‌داد.
حالا دوباره از ادامه پیاده‌روی خود لذت ببرید.

چی بپزم؟
سوشی ماشر
چیزی که می‌تواند هر آخر هفته‌ای را شیرین کند خوردن یک پرس غذای جدید است. برای تهیه سوشی ماشر ابتدا کمی برنج ژاپنی را با سرکه طعمدار کرده به شکل بیضی‌مانند پهن کنید. سپس ماهی خام را روی آن گذاشته و با تخم‌مرغ و سبزیجات تزیین کنید. اگر ماهی نبود می‌توانید از میگو استفاده کنید. حالا آن را لوله کرده و برش دهید.
سوشی شما آماده است. حال برای تهیه سوشی ماشر آن را در یک کاسه آبی انداخته و با گوشت‌کوب خوب بکوبید تا به طور کامل له شده و شکلش را از دست بدهد. حال آن را بگذارید لای نان سنگک و با پیاز و ترشی میل کنید تا ژاپن همیشه یادش باشد با شیربچه‌های کدام دیار درافتاده است.
چی بخونم؟
تاریخ قله‌ها
مطالعه تاریخ همیشه می‌تواند یک آخر هفته توأم با دانایی را برای ما به همراه بیاورد. ما به شما خواندن کتاب تاریخ قله‌ها را پیشنهاد می‌دهیم.
این کتاب به غارهایی اشاره می‌کند که رفته‌رفته ارتفاع گرفتند و تبدیل به قله شدند. در این بین هرچه تلاش کردند تا جلو رشد آن‌ها را بگیرند یا حداقل رشد آن را کند کنند موفق نشدند.
پس از خواندن این کتاب به مبعث پیامبر فکر کنید و یک بار دیگر تاریخ را بخوانید و ببینید آیا می‌توانید مقاومت فلسطین را با موشک زدن روی سر بچه‌ها متوقف کنید؟ پاسخ منفی است؛ پس سعی کنید آدم باشید.
چیکار کنم؟
تهیه لیست
اگر در طول هفته حجم کاری بالایی انتظارتان را می‌کشد و از مدیریت آن ناتوانید، می‌توانید آخر هفته‌ها را به تهیه لیست کارها بگذرانید تا برای آغاز هفته آماده شوید.
مواد لازم یک کاغذ و خودکار است و سپس نوشتن پشت سر هم هرچیزی. از خرید جهاز عروس باجناق گرفته تا خرید کتاب کنکور برای فرزند همسایه. حالا که توانستید یک لیست پراکنده و راندوم درست کنید، همه را دعوت کنید تا به اجبار به آن رأی بدهند!

جستجو
آرشیو تاریخی