تقویم طنز تاریخ

عملیات مهندسی هند جگرخوار

بهزاد توفیق‌فر       طنــزپــرداز

 

۱۹بهمن سیزده سال قبل از هجرت - مبعث رسول مکرم اسلام(ص)
1414سال پیش در چنین روزی، 27رجب سال 13قبل از هجرت، پیامبر بزرگ اسلام(ص) به سمت فرعون مأمور شد. کدوم فرعون؟! ببین! اون فرعون بود که توی مصر بود و حضرت موسی(ع) رفت برای هدایت یا جهاد باهاش؟ آره دیگه همون که همه بزرگ‌استادهای جادوگری رو جمع کرد تا از خودشون مار دربیارن و عصای حضرت موسی(ع) به فرمان خدا اژدها شد و همشون رو یه لقمه کرد. بعدش هم جادوگرا فهمیدن این کار بشر و جادو و شیطان و این‌ها نیست، باهم ایمان آوردن. ای بابا! همون که دستش یدبیضاء می‌شد. همون که با عصاش به دریای احمر اشاره کرد و دریا به اذن خدا کنار رفت و راه باز شد تا هرکی با امام باشه بتونه از دریا رد بشه. با چشم‌های گردشده نگاه نکن. اصلا بیخیال. در چنین روزی آخرین پیامبر خدا(ص) به سمت فرعون‌هایی که اون زمان بودند مبعوث شد. بله! فرعون همیشه هست. فرعون جهل، فرعون حماقت، فرعون کبر و... امام(ع) هم همیشه هست و مبعوث به جهاد و هدایت مردم.
 ۲۲ بهمن۱۳۵۷ - پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پایان نظام کثیف شاهنشاهی
چهل‌و‌پنج سال پیش در چنین روزی، یه بار دیگه برای اون‌هایی که گوششون سنگینه: چه هه لو پنج ساااال! پیش، انقلاب‌ اسلامی مردم ایران به رهبری امام‌خمینی(ره) پیروز شد و 2537 سال حکومت شاهان فاسد و خائن، یکجا رفت توی چاه دبلیوسی. حضرت امام(ره) همان اول گفتند که آب مجانی، برق رایگان، اتوبوس ارزان و چیزهایی مثل این، هدف مردم انقلابی ایران برای این انقلاب بزرگ نبوده و نیست و نخواهدبود. هدف از این انقلاب، «توحید» است. البته فکر بعضی‌ها چون سه گزینه بیشتر جا نداشت، نمی‌توانست گزینه درست، یعنی توحید را بپذیرد و بفهمد. یعنی بعضی‌ها بودند در داخل و خیلی‌ها در خارج، از دوست و دشمن که فکر می‌کردند این انقلاب هم یا یک انقلاب لیبرالیستی است مثل انقلاب فرانسه که می‌خواست لخت بشه، یا یک انقلاب چپ‌روانه است مثل انقلاب روسیه یا انقلاب چین، که دنبال ریختن همه قیمه‌ها درون همه ماست‌ها و دولتی کردن همه کاسه‌های ماست است (مثل نخست‌وزیر ایران در دوران جنگ) و یا نهایتا این انقلاب هم مثل انقلاب الجزایر، یک انقلاب فقط با انگیزه‌های اسلامی است که آنقدر استعمار و ظلم شاه و حامیان خارجی‌اش زیاد شده و آنقدر فقر و فساد زیادشده که مردم خونشان به جوش آمده و بپاخواسته‌اند و حالا که پیروز شده نخودنخود هرکه رود جنوب شهر خود. همین «سه گزینه‌ای‌ها» که تا سال‌ها بعد هم نمی‌خواستند گزینه درست را بپذیرند، تندتند شروع کردند بدل زدن به یکی از همان سه گزینه تا جلوی انقلاب را بگیرند یا حداقل سوارش شوند. دولت آشتی ملی شریف امامی بعد از آتش زدن سینمارکس، دولت نظامی ازهاری گوساله (اسمش بود) با حکومت نظامی و تیرباران مردم و آخر سر، دولت مثلا ملی بختیار با ژنرال هایزر آمریکایی و نقشه کودتا. انقلاب هم که پیروز شد، دولت بازرگان و مذاکرات پنهانش با آمریکایی‌ها همزمان با راه‌دادن به جدایی‌طلبی‌ها و ترورهای خیابانی منافقین و گروهک‌ها و نقشه برای کودتا و ترور در لانه جاسوسی آمریکا. اما مردم ایران روی همان «کلمه» درست، وحدت داشتند: توحید.
19 بهمن ۱۳۶۰ - کشته شدن اشرف ربیعی و موسی خیابانی در یک خانه تیمی منافقین
42سال پیش درچنین روزی ماجرا چی بود؟ با عزل بنی‌صدر توسط نمایندگان مردم در مجلس، منافقین (مجاهدین خلق) ریختن تو خیابون تا رأی‌شونو با چاقو و تیغ موکت‌بـُری، از توی دل و روده و قفسه سینه مردم دربیارن. مسعود رجوی هم با بنی‌صدر، سرخاب سفیدآب کردن و زدن به چاک. همون‌جا هم بنی‌صدر دخترش رو داد به رجوی. اما اینجا، اشرف، زن قبلی رجوی و موسی خیابانی معاون رجوی تو یه خونه تیمی گیرافتادن و به وقت نیمروز رفتن برای آب‌جوش جهنم و نیمسوز. تا چندسال بعد، مسعود رجوی هرچی مؤنث عضو منافقین بود رو چندبار گشت، حتی مریم رو از شوهرش ازدواج کرد؛ تا اشرف رو پیدا کنه، ولی پیدا نکرد.
24 بهمن (3 شعبان سال سوم هجری) - ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار
1445 سال پیش در چنین روزی، می دونستید که قبل از امام حسین(ع)، حضرت حمزه(ع) لقب سیدالشهداء گرفت؟ گفتم حضرت حمزه، یاد وحشی‌گری و خونخواری هندجگرخوار، زن ابوسفیان افتادم و باز یادم افتاد که اوایل انقلاب هم دو تا گروهک بودن که از هند جگرخوار جگرخوارتر و از ابوسفیان، منافق‌تر بودن. گروهک کومله و گروهک منافقین. درباره خونخواری و وحشی‌گری اینا یه کتاب هست که محمدحسن روزی‌طلب نوشته به نام «عملیات مهندسی». اگر دلش رو دارید بخونیدش.

 

جستجو
آرشیو تاریخی