بیانیه‌ پسران رنج‌کشیده در حمایت از روز پسر در تقویم کشور

پسری دارم، روز نداره...

محمد  رضا   رضایی        طنز پــرداز 

ما پسران مظلوم و کم‌توقع این سرزمین، ضمن حمایت از پیشنهاد ثبت روز ملی پسر در تقویم رسمی کشور، از مسئولین ذیربط خواستاریم که هرچه زودتر این پیشنهاد میمون و مبارک را در دستور کار قرار داده و تصویب کنند تا ما پسران هم در کنار روز رسمی عسل، خرما، زعفران، انار، زیتون و زرشک، یک روز رسمی در تقویم داشته باشیم. در همین راستا توجه همگان را به نکات زیر جلب می‌نماییم:
1. از همین الآن با صدایی رسا اعلام می‌داریم، ضمن این‌که تهیه‌ هدیه‌ روز پسر بر تمامی اعضای فامیل به‌خصوص پدر، مادر، خواهر، همسر، پدرزن و مادرزن به‌صورت جداگانه الزامی است؛ هدیه‌ مذکور تحت هیچ شرایطی نباید جوراب (اعم از نانو و غیرنانو) باشد. عواقب سرپیچی از این بند، برعهده‌ شخص خریدار جوراب خواهد بود.
2. خرید کادو برای روز پسر، به‌ هیچ‌عنوان نافی تهیه‌ کادو برای سایر مناسبت‌های مرتبط با جنس مذکر نخواهد بود. فلذا کادوی روز مرد، کادوی تولد، کادوی ختنه‌سورون، کادوی قبولی دانشگاه و... همچنان به قوت خود باقی است.
3. از آن‌جایی که روز ملی پسر خیلی دیرتر از چیزی که شایسته‌ آن بود، قرار است وارد تقویم رسمی کشور شود، در نتیجه تا اطلاع ثانوی شامل پسران قدیم که در حسرت داشتن یک روز در تقویم رسمی کشور پیر شدند هم می‌شود و بر بانوان این سرزمین لازم است که ریش و موی‌سپیدان جامعه را نیز مشمول طرح تبریک‌گویی و کادودهی به‌شمار آورند و به بهانه‌ نبودن پسر جوان در خانواده، این روز مهم را نپیچانند.
در پایان ضمن حمایت مجدد از این تصمیم پسرشادکن، از تمامی دستگاه‌های ذیربط و بی‌ربط خواهشمندیم که به‌محض ورود روز پسر به تقویم رسمی، اجرای جشن‌ها و برنامه‌های شاد، باشکوه، و طویل‌المدت را در دستورکار خود قرار دهند تا کمی از آلام پسران روزِ پسرندیده‌‌ی این سرزمین کاسته شود. به امید روزی که هیچ پسری، بدون داشتن یک روز در تقویم رسمی، سر بر بالش نگذارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی