اخبار کریسمسیِ‌ هفته

هم‌وطن واقعاً چرا؟

علیرضا عبدی
طنزپرداز

با سلام و عرض ادب خدمات شما عزیزان. با اخبار این هفته در خدمت شماییم:

درپی شروع ناگهانی کریسمس، قرارگاه اقتصادی مقابله با افزایش قیمت درخت کاج در محل دائمی برگزاری قرارگاه‌های اقتصادی آغاز به‌‌کار کرد. از جمله وظایف این قرارگاه، برنامه‌ریزی برای کنترل قیمت درخت کاج کریسمس در سال‌های آینده است.

بازار داغ شب کریسمس، بازاریان را هَپی کرد. در گزارش خبرنگار اعزامی به بازارهای بالاشهر، آمده است که بازاریان می‌گویند بیشتر از سبزه و سمنوی عید، امسال درخت کاج کریسمس فروخته‌ایم. از همین رو، شرکت «کاجِیشِن آو مجیکال کامپِنی» طبق درخواست رسمی، با ارسال چند رایزن، آماده واردات درخت کاج برای کریسمس پیش رو به ایران شد. شایان ذکر است که این‌ شرکت تا این‌جا چندین تن اصله نهال یخ‌زده برزیلی وارد کرده است.

بیش از نیمی از مدیران شرکت‌های خصوصی و حوالی نیمی از مدیران خصولتی و سه و چهار دهم درصد از مدیران شرکت‌های دولتی نسبت‌به افزایش مرخصی در ایام کریسمس اعتراض کردند. در بخشی از بیانیه اتحادیه مدیران آمده است که کریسمس برای مسیحیان است و نه برای باکلاس‌ها. پس صرف بودنِ سرویس فرنگی در شرکت، دلیلی برای مرخصی گرفتن در ایام کریسمس نیست!

فرهنگستان زبان و ادب فارسی در آخرین جلسه خود با بیانی صریح و شفاف جمله «عید کریسمس مبارک.» را تقبیح کرده و همان «مِری کریسمس» را برای آن دسته از هم‌وطنانی که از شبکه جام‌جم ما را دنبال می‌کنند، پیشنهاد کرده ‌است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری اتحادیه میادین میوه و تره‌بار سراسر کشور، با تصویب قانون ممنوعیت آویختن انار و هندوانه از درخت کاج، اعلام کرد که در صورت مشاهده‌ این‌گونه افراد، درخت کاج آن‌ها تا پایان ژانویه ثبت و ضبط خواهد شد. البته در تبصره این قانون، آویختنِ سنگ آبی چشم‌نظر بلامانع اعلام شده است.

بابانوئل در پیامی ویژه از تمامی زحمت‌کشان عرصه شست‌وشو تشکر کرده و از کاهش آلودگی هوا به‌سبب شستن جوراب‌های چندین ماه نَشُسته، ابراز امیدواری کرده است. در بند دیگر این پیام، ایشان در ضمنِ معذرت‌خواهی اعلام کرده که به‌دلیل داشتنِ ‌مشغله و حضور در بین مردم اروپایی نمی‌تواند درون جوراب‌های هم‌وطنان برای هدیه گذاشتن نفوذ کند.

به گزارش پلیس راه کشور به‌مناسبت تعطیلات کریسمس، جاده چالوس از دیروز به سمت مرزن‌آباد یک‌طرفه شد. از هم‌وطنان خواهشمندیم از گذاشتن درخت کریسمس روی خودروها جدا خودداری کنند.

تا اخباری دیگر بدرود.

جستجو
آرشیو تاریخی