تصمیم هوشمندانه

سید محمدجواد کیش‌بافان
طنزپرداز

کارلوس کی‌روش در آستانه جام ملت‌های آسیا از سرمربیگری تیم ملی فوتبال قطر اخراج شد. این خبر مشت محکمی است بر دهان کسانی که عقیده دارند مسئولین ورزشی و خصوصا فوتبالی ایران مدیریت‌شان ضعیف است و با تصمیمات اشتباه باعث می‌شوند که روزبه‌روز در این عرصه‌ها ضعیف‌تر شویم.
حتما باید کشور قطر به عنوان یک کشور در حال توسعه و قهرمان آخرین دوره آسیا از تصمیم مدیران فدراسیون فوتبال ایران در اخراج سرمربی تیم نزدیک به یک تورنمنت مهم الگو می‌گرفت که بفهمید این تصمیمات چقدر هوشمندانه است؟
حالا درست است که آن‌ها کی‌روش را اخراج کردند و ما با اخراج مربی‌مان که آماری نزدیک به برد صد درصدی داشت او را آوردیم اما مهم نفس عمل اخراج سرمربی در آستانه رقابتی مهم است.
بردن تیم‌های کوچک مهم نیست؛ مهم این بود که ما از انگلیس سنگین نبازیم و بتوانیم آمریکا را شکست بدهیم. این اتفاقات افتاد؟ خب بالاخره هر مربی بزرگی روزهای بدی دارد و کی‌روش هم از این روزها کم نداشته‌است؛ مثل باخت 4‌-0 به ایران و سرمربی ایرانی‌اش در قطر یا باخت 3‌-0 به ژاپن. برای بررسی عملکرد یک مربی باید کل کارنامه و قهرمانی‌های او را بررسی کنیم. چی؟ کی‌روش در هیچ تیمی در رده بزرگسالان به عنوان سرمربی قهرمانی نداشته‌است؟ نمیدانم چرا مثل عوام حرف می‌زنید؛ مهم این است که او سرمربی رئال مادرید بوده‌است.
اصلا وقتی تاج قبلا با آوردن ویلموتس کاربلدی‌اش در انتخاب سرمربی و قرارداد بستن با او را نشان‌داده بود، چرا نباید دوباره به او اعتماد می‌کردیم؟
مطمئنم این الگوگیری از تصمیمات مدیریتی فوتبال به زودی شامل سایر اتفاقات نظیر نیاوردن var، کمک نکردن به تیم‌های داخلی برای محکوم نشدن در مجامع بین المللی و... می‌شود تا بیشتر قدر مدیر فدراسیون با درایت‌مان را بدانیم.

جستجو
آرشیو تاریخی