تحلیلی بر دیدار اخیر پوتین و رئیسی:

سید مهدی موسوی
طنزپرداز

با سلام و درود خدمت همه خوانندگان محترم که شکر خدا رگ ایران دوستی‌شان مثل بقیه خواب نبوده و دنبال کشیدن مو از ماست هستند تا اجازه ندهند، ایران و ایرانی تحقیر شود.
در سفر اخیر آقای رئیسی به مسکو صحنه‌های زیادی مشاهده کردیم که دود از کله‌مان بلند شد و از شدت درد و اندوه هر ایرانی‌ای دق کند به برجام قسم که رواست...
مورد اول: زاویه دست‌ها و پاهای دو رئیس‌جمهور است که همانطور که مشاهده می‌کنید زاویه‌ای که دست و بدن آقای پوتین تشکیل می‌دهد، حدودا زاویه ۴۱ ±۳ درجه است که هر چه باشد یک زاویه تند و تهاجمی است که ترکیب آن با لبخند پوتین نشان خوبی ندارد. در مقابل شما به زاویه دست و پای آقای رئیسی دقت کنید، یک زاویه نسبتا باز سخاوتمند در دست‌ها و یک زاویه تند سست‌عنصر در پاها که نشان از استرس ایشان دارد و گذاشتن این دو در کنار هم چه پیامی دارد به‌جز تحقیر ایران و ایرانی!
مورد بعدی اگر به پرچم‌ها و مسیر حرکت پوتین نگاه کنید، می‌بینید که پرچم ایران در پس پرچم روسیه قرار دارد و حرکت پوتین به سمت ایران این را تایید می‌کند که ایران را به روسیه فروخته‌اند اما چقدرش هم نکته ریزی است که به آن هم می‌پردازیم.
اگر استاندارد فاصله پایه مبل‌ها را حدودا ۵۰ سانتی متر در نظر بگیریم، می‌شود با تکیه بر این اطلاعات مورد بعدی را وجود محافظ آقای پوتین در اتاق و متمایل به جناب رئیسی دانست که نشان می‌دهد پوتین حتی با وجود خرید «سه پنجم» ایران باز هم به ایران اعتماد ندارد و یکی را به‌پا گذاشته که زبانم لال کسی خطا نکند.
در آخر از هرچه بگذریم از فاصله بین مبل‌های طرف ایرانی و روس نمی‌شود گذشت. پیرو مورد قبل، چینش مبلمان طرف ایرانی جوری است که فضای کمی در اختیار داشته باشند تا کسی فرصت زیادی برای حرکات محتمل بعدی نداشته باشد.
و همه این‌ها نشان می‌دهد کشور را به چه مصیبتی گرفتار ساخته‌اند که بی‌خیال شعار نه شرقی نه غربی شده‌ایم و اینگونه دارند ما را زیر پای عده‌ای کمونیست لگدمال می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی