ویژه نامه ایران طنز ۸۳۳۵ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - ویژه نامه ایران طنز ۸۳۳۵ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

تفسیر دیدار رئیسی و بن سلمان

همش بی حرمتی!

سید مهدی موسوی
طنزپرداز

در خدمت شما خوانندگان عزیز هستیم با تحلیل عکسی دیگر
همانطور که مستحضر هستید زبان بدن سیاسیون، نوع اقلام و اندازه آن‌ها در دنیای سیاست معانی مختلفی دارند که همگی نیازمند تحلیل افراد متخصصی هستند که این کاره‌اند و این پیام‌های مخفی را برای شما بازگو می‌کنند.
خب بدون مقدمه خاصی بریم سراغ این عکس:
۱- مورد اول زاویه دید این دو فرد است، همان طور که ملاحظه می‌کنید نگاه رئیسی رو به زمین است درحالی که نگاه بن سلمان سر بالا و استوار به نظر می‌رسد، به نظر در این بازه که عکس گرفته شده بن سلمان رئیسی را شرمنده خودش کرده و توانسته به چیزی که می‌خواهد دست یابد و رئیسی که نماینده ایران و ایرانی را تحقیر کند.
۲- این موضع سر بالا را حتی در نحوه نشستن این دو فرد می‌توان به وضوح دید نوع نشستن بن سلمان به قصد تحقیر رئیسی‌ است درحالی که رئیسی با پاهای جمع شده به نظر در برابر خواسته‌های بن سلمان تسلیم شده است.
۳- اگر به دست‌های این دو هم نگاه کنید متوجه دست بسته بودن رئیسی جلو دستان باز و پر گزینه بن سلمان مقابل رئیسی می‌شوید، فکر نکنم لازم باشد تا دیگر چیزی در این باره برایتان بگویم.
۴- نپوشیدن کفش و حتی جوراب توسط بن سلمان را هم می‌توان نشانه‌ای از اهمیت ندادن به رئیسی تعبیر کرد که باید از وزارت خارجه انتظار جواب‌های درخور مانند حضور در جلسات با طرف سعودی با پیژامه و رکابی یا حتی لباس شنا را داشت؛ چیزی که از این دولت بعید است.
۵- اندازه میز بسیار بزرگ تر از حد انتظار بود به خصوص که رویش هم چیزی برای استقبال نگذاشته اند که این را تحلیل نکنم بهتر است چرا که تاب و تحمل این را نخواهید داشت!
6-  میزهای کنار بن سلمان و رئیسی چون هم اندازه و قرینه هستند و وسایل روی آن‌ها هم قرینه است و نمی‌شود گیری به آن داد نشان دهنده تحقیر رئیسی است چرا که اگر آنها به مهمان ارزش میدادند حتما باید میز رئیسی پربارتر می‌بود چرا که رسول اكرم صلى الله عليه و آله می‌فرماید: مَن كانَ يُؤمِنُ بِاللّه و َاليَومِ الآخِرِ فَليُكرِم ضَيفَ. هرکس به خدا و آخرت ایمان دارد باید مهمانش را تکریم کند.
7- رنگ لیوان روی میز طرفین هم متفاوت است و برای بن سلمان رنگ سبز که نشانه آرامش و برای رئیسی رنگ قرمز که نشانه تهاجم است انتخاب شده است و با همین کار می‌خواهند بگویند فشار اقتصادی روی ایران جواب داده و رئیسی یک فرد با اعصاب خراب است و نمی‌شود روی او حساب باز کرد.
این‌ها تنها گوشه ای از پیام های مخفی این عکس بود که شما خوانندگان عزیز را در جریان آن قرار دادم، به امید اینکه هرگز یک ایرانی از کنار این عکس‌ها رد نشود.

جستجو
آرشیو تاریخی