با بابا از واقعیت تا شهود

جهان پس از مرگ در میان شهدا

مهدیه جاهد
خبرنگار

با بابا خاطرات مصطفی طاهری فرزند شهید حاج محمد طاهری- قائم مقام تیپ امام صادق(ع)- با پدرش و اتفاق عجیبی که برایش افتاده است که توسط انتشارات شهید ابراهیم هادی وارد بازار نشر شده است.
مصطفی در یک تصادف به کما می‌رود و بیست روز در بیمارستان زندگی نباتی دارد. پس از بیست روز که از کما خارج می‌شود حرف‌های عجیبی می‌زند که نشان می‌دهد اصلاً انگار در این دنیا نبوده و نیست اما کم‌کم حافظه‌اش را به دست می‌آورد.
با مشاهدات اطرافیانش از حرف‌های او و بازیابی خاطراتش متوجه می‌شود که این مدت در عوالم دیگری که خود به آن بهشت می‌گوید میهمان پدر شهیدش بوده است.
 کتاب که تمام می‌شود احساس می‌کنی یک قسمت از برنامه زندگی پس از مرگ را تماشا کرده‌ای. کسی به کما رفته و از عالم پس از مرگ خبر آورده اما این بار از عالم برزخ و در میان شهدا. عالم پس از مرگ، همیشه جزو موضوعاتی بوده که عده‌ای با جدیت و عده‌ای با تردید به آن پرداخته‌اند.از آنجایی که با رؤیا و نبود حس و عقل در ارتباط است برای بسیاری از افراد باورپذیر نیست و عده‌ای دیگر نیز با تردید به وقوع آن در زمان حیات فرد می‌نگرند.
بسیاری معتقدند افرادی که پس از کما از عالم پس از مرگ خبر می‌آورند فقط دچار فعل و انفعالات فیزیولوژیکی حاصل از خواب طولانی مدت و اثر داروها و تصورات دنیایی خود از مرگ و عالم پس از آن، دچار می‌شوند بنابراین نمی‌توان روی این قبیل رؤیا بینی‌ها حساب کرد. اما از آنجایی که بسیاری از ما به عالم پس از مرگ، برزخ و اتفاقات آن معتقدیم این دست تجربیات چندان برایمان دور از ذهن و واقعیت نیست. مخصوصاً با توجه به روایات متعددی که از اهل بیت و علما دراین زمینه وجود دارد.
اما به هر تقدیر چه باور داشته باشیم چه با شک و تردید و ناباوری به آن بنگریم نمی‌شود منکر تجربیات افراد شد و به‌ کل آن را نادیده گرفت.
کتاب با بابا و تجربه منحصر به فرد نویسنده از عالم برزخ همچنین دگرگونی شخصیت و خبردار شدن از مسائلی که در زمان حیات پدر از آنها بی‌اطلاع بوده، نمی‌توان یک تخیل محض درنظر گرفت.خواندن این کتاب می‌تواند دروازه‌های جدیدی را از عالم پس از مرگ، شهدا، نحوه ارتباط آنها با یکدیگر، رتبه و درجه‌بندی نحوه ارتباطشان با عالم مادی و از همه مهمتر مفهوم والای آیه «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» را بدرستی فهمید.