سیاسی

رئیس‌جمهور تأکید کرد
پیگیری مطالبات گندمکاران
و اطلاع‌رسانی برنامه‌های دولت
برای رونق بورس
پیگیری نحوه پرداخت مطالبات کشاورزان بویژه گندمکاران و مکلف شدن وزیر امور اقتصادی و دارایی برای ایجاد شفافیت و اطلاع‌رسانی اقدامات و برنامه‌های دولت در راستای تقویت ثبات و رونق بورس اوراق بهادار برای مردم و بویژه سهامداران خرد، از تأکیدات رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت بود.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیأت دولت با تأکید بر پیگیری جدی مصوبات و توافق‌های صورت گرفته در سفرهای دولت چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی، گفت: در عرصه داخلی مردم و در عرصه خارجی مسئولان کشورهای طرف توافق، مجدانه پیگیر اجرای این مصوبات و توافقات هستند. لذا تسریع در اجرای این توافقات و مصوبات، بویژه آن بخش که ناظر به اجرای طرح‌های عام‌المنفعه هستند، باید دستور کار اصلی مسئولان مربوطه باشد.


مخبر:
درمان بیماری‌های صعب‌العلاج
در کشور امکانپذیر است
معاون اول رئیس جمهور گفت: با پیشرفت‌های تکنولوژیکی در سازمان انتقال خون، به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم روند درمان بیماری‌های صعب‌العلاج همانند سرطان خون و بیماری‌های خاص را در کشور شروع کنیم.
به گزارش فارس، محمد مخبر به مناسبت روز ملی اهدای خون تصریح کرد: تلاش‌های اهداکنندگان و کارکنان سازمان انتقال خون در دوران جنگ تحمیلی و دیگر مقاطع کمتر دیده شده است و امروز این سازمان به نقطه‌ای رسیده که با پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا برابری می‌کند. وی با اشاره به افتتاح دو مرکز خون‌گیری در استان‌های یزد و آذربایجان غربی گفت: با توجه به تأمین صددرصدی نیاز خونی و فرآورده‌های خونی بیمارستانی در سال‌جاری ضرورت دارد برای اطمینان از تأمین ذخایر بانک خونی کشور مراکز خون‌گیری در سایر شهرهای کشور هم ایجاد شود.


سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد
دعوت بریکس از رئیس جمهور ایران
سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص اجلاس آتی بریکس و روند عضویت ایران در آن سازمان گفت: از رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس آتی سران بریکس دعوت به عمل آمده و در زمان خودش جزئیات این سفر اطلاع‌رسانی می‌شود.
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: ایران به عنوان یک کشور مهم تمایل و علاقه‌مندی خود را برای عضویت در این مجموعه اعلام کرده و اعضای بریکس هم برای ایران اهمیت قائل هستند. ظرفیت‌های اقتصادی ایران کمک می‌کند که در صورت عضویت در بریکس همکاری‌های مکملی برای تحقق اهداف این سازمان داشته باشیم. بریکس اهداف اقتصادی دارد که می‌تواند با عضویت ایران منافع متقابلی برای دو طرف به همراه داشته باشد.


ایران و بلاروس تفاهمنامه همکاری دفاعی امضا کردند
وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در تهران تفاهمنامه همکاری دفاعی امضا کردند.
به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری بلاروس از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است که سفر اخیر الکساندر لوکاشنکو به جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه دیدار وی با مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری کشورمان نشان‌دهنده این امر است. وزیر دفاع در این دیدار درخصوص همکاری‌های دفاعی دوجانبه گفت: استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور و هم‌افزایی‌های دفاعی باعث ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی