سیاسی

رئیس‌جمهور:
هیچ واحد تولیدی نباید
به‌دلیل بدهی بانکی تعطیل شود
رئیس جمهور تملک واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها و توقف تولید را برخلاف سیاست اشتغال‌زایی دانست و تصریح کرد: هیچ واحد تولیدی نباید به‌دلیل بدهی به نظام بانکی تعطیل شود و بانک‌ها بازپرداخت تسهیلات خود را از مسیرهای دیگری پیگیری کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی در ششمین جلسه شورای‌عالی اشتغال در دولت سیزدهم، با تأکید بر اجرای بموقع قوانین مصوب مربوط به اشتغال از سوی دستگاه‌های مرتبط، آسیب‌شناسی وزارتخانه‌های کم‌کار در ایجاد اشتغال را خواستار شد. رئیس‌جمهور با بیان اینکه اعتبارات شرط لازم برای ایجاد اشتغال است، اما شرط کافی نیست، اظهارداشت: بارها اتفاق افتاده که با ابتکار و تغییر رویکرد یا مدیریت، یک واحد تولیدی مشکل‌دار، احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است. آیت‌الله رئیسی توجه ویژه به حرفه‌آموزی از طریق تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای را یکی از راه‌های مؤثر و زمینه‌ساز ایجاد اشتغال دانست و شورای اشتغال را مکلف کرد راهکارهای کمک به آموزش و پرورش برای فعال‌تر کردن این بخش را بررسی و ارائه کند.


آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس از امروز
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۵ خود اعلام کرد: متقاضیان داوطلبی نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید از امروز دوشنبه تا روز یکشنبه ۲۲ مردادماه، از ساعت ۸ تا ۱۸ عصر در پنجره واحد وزارت کشور ثبت‌نام کنند.
به گزارش ایرنا، بر اساس این اطلاعیه، متقاضیان باید به نشانی اینترنتی
keshvar.moi.ir به لینک «ثبت درخواست متقاضیان داوطلبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» وارد و با تکمیل اطلاعات و مدارک مورد نیاز، درخواست خود (پیش ثبت‌نام) را ثبت کنند. ستاد انتخابات کشور از متقاضیان در خارج از کشور هم خواست به سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند.


دولت ۵۵‌درصد هزینه چاپ
کتاب‌های درسی را متقبل شد
معاون پژوهش و ترویج قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری با اشاره به گذشت ۸ ماه از راه‌اندازی این معاونت گفت: در این معاونت، سامانه‌ای با عنوان «پیگیری اجرای قانون اساسی» راه‌اندازی شده که شهروندان می‌توانند از هر نقطه کشور، موضوعاتی که نقض قانون اساسی باشد را برای پیگیری اعلام کنند.
به گزارش ایرنا، سیداحمد حبیب‌نژاد با اشاره به برخی اقدامات هیأت پیگیری اجرای قانون اساسی اظهارداشت: یکی از این نمونه‌ها این است که با دستور رئیس‌جمهور، دولت بیش از نیمی از هزینه چاپ کتب درسی را برای کاهش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بر عهده گرفت.
وی با تأکید بر اینکه همه موارد اعلامی در سامانه پیگیری می‌شود، گفت: سعی ما این بوده که حداکثر ظرف ۴۸ ساعت پس از اعلام در سامانه، نامه‌های پیگیری از این معاونت به دستگاه مربوطه ارسال شود؛ حتی مواردی بوده که به لحاظ پرونده قضایی به ما ارجاع شده و ما از دستگاه قضایی خواسته‌ایم تا آن را بررسی کند. حبیب‌نژاد افزود: البته چنین هیأتی در دوره‌های قبل هم بوده اما در دولت سیزدهم رئیس‌جمهور شخصاً ریاست این هیأت را بر عهده گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی