حوادث جهان

 7 کشته در توفان روسیه
 وقوع توفان در جمهوری «ماری ال» روسیه جان هفت نفر از جمله سه کودک را گرفت.
به گزارش  اسپوتنیک،  از صبح شنبه  وزش باد شدید آغاز و منجر به سقوط تعداد زیادی درخت در منطقه دریاچه «یالچیک» شد.
مقامات محلی تاکنون مرگ هفت تن را در حوادث مرتبط با وقوع توفان تایید کرده‌اند.
همچنین بر اساس آمارهای رسمی، ۱۵ نفر نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شده‌اند.  به گفته مقامات منطقه ای، به دلیل توفان شدید که در منطقه یالچیک رخ داد، برق حدود ۳۶ هزار مشترک در ماری ال قطع شده است.


آتش سوزی بیمارستان در هند

 آتش‌سوزی مهیب در بیمارستان خیریه «احمدآباد» هند باعث شد تا مسوولان بیمارستان بیش از ۱۰۰ بیمار را تخلیه کنند.
به گزارش «هندوستان تایمز»، صبح یکشنبه پس از وقوع آتش سوزی در زیرزمین بیمارستان، نیروهای آتش نشانی به سرعت به محل حادثه اعزام و نزدیک به ۱۲۵ بیمار برای احتیاط از این ساختمان چند طبقه خارج شدند.
به گزارش یک مقام آتش نشانی محلی، با توجه به  بازسازی در بیمارستان،  اقلام ذخیره شده در زیرزمین آتش گرفته و باعث برخاستن دود زیاد در محوطه بیمارستان شده بود.


انفجار مرگبار در تایلند
وقوع انفجاری شدید در یک انبار مواد محترقه و لوازم آتش‌بازی در جنوب تایلند منجر به جان باختن دست‌کم ۹ تن از جمله سه کودک و زخمی شدن ۱۱۵ تن دیگر شد.
به گزارش  بی بی سی، انفجار در یک انبار مواد محترقه در بازاری واقع در ایالت جنوبی «ناراتیواس» رخ داده است.
گزارش ها حاکیست انفجار شدید بوده و ساکنان منطقه، صدای مهیبی را در لحظه وقوع آن شنیده اند.
خبرگزاری آناتولی نیز اعلام کرده است که حدود ۱۰۰ واحد مسکونی در اطراف این انبار خسارت دیده‌ و ۵۰۰ تا ۸۰۰ نفر از ساکنان این مناطق به صورت موقت تخلیه و در مکانی امن اسکان داده شدند.گزارش های اولیه حاکیست، این سانحه احتمالا در حین عملیات ساخت و ساز و به دلیل برخورد جرقه‌ها با مواد منفجره در هنگام جوشکاری در انبار رخ داده است.


افشای راز قتل سریالی 10 زن
قاتل سریالی آمریکایی که از 13سال پیش حدود 10 زن را در نیویورک کشته بود دستگیر شد.
در سال 2010 خبر پیدا شدن چندین جسد که در گودال‌هایی در کنار ساحل لانگ‌آیلند نیویورک مدفون شده بودند، مردم منطقه را به وحشت انداخت.
قربانیان 9 زن و دختر و مردی با لباس زنانه بودند که با شگردی مشابه و از سوی یک نفر به قتل رسیده بودند.
تحقیقات پلیس پس از 13 سال نتیجه داد و مردی به نام هویرمن که در یک دفتر معماری در منهتن مشغول به‌کار بود هفته گذشته با دستور قضایی دستگیر شدو وی اعتراف کرد با زنان خیابانی ارتباط برقرار کرده و پس از کشاندن آنها به محل قرار، به طعمه‌هایش تجاوز کرده و آنها را به قتل می‌رساند . همسر وی نیز درخواست طلاق  داده و گفته نمی دانسته با یک جنایتکار زندگی می کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی