مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران خبرداد

تحویل ۱۰۹۱ کلاس درس نوساز و استاندارد در سال تحصیلی جدید

با تلاش جهادگران مدرسه‌ساز در مجموعه نوسازی مدارس تهران، وضعیت «فضاهای آموزشی» و «سرانه دانش‌آموزی» استان تهران روز به روز مطلوب‌تر می‌شود و کوشش در بهبود شرایط موجود به صورت تمام وقت در حال انجام است.
به گزارش ایلنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: با برنامه‌ریزی به عمل آمده، تا مهر ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۰ مدرسه با یک هزار و ۹۱ کلاس درس و زیربنایی بیش از ۱۴۲ هزار مترمربع در استان تهران احداث و تحویل ادارات آموزش و پرورش خواهد شد. نکته حائز اهمیت اینکه، تعداد کلاس‌های درس تحویلی استان تهران در بین استان‌های کشور در رتبه نخست قرار دارد که نشان از کار جهادی و دغدغه ایجاد فضاهای آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان است.
عباس زارع با بیان اینکه همواره تلاش مجموعه عمرانی وزارت آموزش و پرورش، احداث، توسعه و بهبود وضعیت مدارس بوده و خواهد بود، خاطرنشان کرد: با تحویل پروژه‌های آموزشی در مهر ۱۴۰۲، حدود ۳۳ هزار دانش‌آموز وارد مدارس نوساز و استاندارد خواهند شد. دراین مدارس تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و هنرستانی مورد نیاز، پیش‌بینی و تهیه شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به روند افزایش ساخت و تحویل فضاهای آموزشی، تصریح کرد: با  حضور چشمگیر خیرین مدرسه‌ساز و حمایت‌های همه‌جانبه دولت، روند ساخت مدارس در استان تهران رو به رشد است، به طوری‌که در سال ۱۴۰۰ موفق به تحویل ۴۸ فضای آموزشی، سال ۱۴۰۱ موفق به تحویل ۸۸ فضای آموزشی و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۰ فضای آموزشی تحویل دانش‌آموزان خواهد شد.
وی اظهارداشت: در حال حاضر تعداد ۱۸۳ پروژه آموزشی با 2 هزار و ۲۹ کلاس درس و زیربنایی بالغ بر۲۸۹ هزار مترمربع در دست احداث است که تعداد قابل توجهی از این پروژه‌های آموزشی برای مهر ۱۴۰۳ آماده بهره‌برداری هستند.
جستجو
آرشیو تاریخی