حوادث جهان

مرگ 6 گردشگر در سقوط بالگرد در آلتای
براثرسقوط بالگرد Mi-۸ در جمهوری آلتای ( یکی از جمهوری های قومی روسیه) شش نفر کشته و 9 نفر دیگر مجروح شدند.۱۳ گردشگر (شامل 12 روسی و 1 بلاروسی) و سه خدمه در بالگرد حضور داشتند که شش نفر از قربانیان سوختگی شدید داشتند و جان باختند.  یکی از سرنشینان آسیب جدی ندیده است. به نظر می رسد درحین فرود، پره های بالگرد با یک تیر برق برخورد کرده  و پس از سقوط آتش گرفته است.


طوفان «دوکسوری» در چین خسارت برجای گذاشت
توفان «دوکسوری» که از روز چهارشنبه در فیلیپین در جریان بوده، روز جمعه به جنوب چین رسید و خسارات قابل‌ توجهی برجای گذاشت.
به گزارش رویترز، این طوفان که روز جمعه، جنوب چین را درنوردید با بارندگی شدید و وزش بادهای ویرانگر همراه بوده که منجر به آسیب‌دیدگی خطوط برق، جرقه و آتش سوزی، سقوط درختان و کنده شدن بخشی از سقف یک ورزشگاه در مسیر خود شده است. این طوفان، قدرتمندترین طوفانی است که در سال‌جاری میلادی (۲۰۲۳) در چین به وقوع پیوسته و همچنین دومین طوفان پرقدرت پس از طوفان «مِرانتی» در سال ۲۰۱۶ است که استان جنوب شرقی «فوجیان» را درنوردیده است.


آتش در کشتی
حامل 3 هزار خودرو آلمانی
در آتش‌سوزی یک کشتی باری در سواحل هلند که نزدیک به ۳۰۰۰ خودرو آلمانی را به مقصد مصر حمل می کرد یکی از خدمه این کشتی جان باخت و تعدادی دیگر مجروح شدند.
سخنگوی گارد ساحلی هلند به رویترز اعلام کرد علت آتش‌سوزی ناشناخته است اما آتش در نزدیکی یک خودرو الکتریکی آغاز شده است. تقریباً ۲۵ خودرو از ۲۸۵۷ وسیله نقلیه موجود در کشتی الکتریکی بودند.


23 مسافر اتوبوس در سنگال جان باختند
براثر تصادف یک اتوبوس در شمال سنگال، ۲۳ نفر جان خود را از دست دادند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حادثه در یک منطقه روستایی رخ داد. پیش از این، یک مقام آتش نشانی ملی و یک امدادگر به خبرگزاری فرانسه گفته بودند که ۲۲ نفر جان خود را از دست داده و ۵۲ نفر دیگر زخمی شده اند.در بسیاری از کشورهای آفریقایی، وسایل نقلیه فرسوده و بی احتیاطی در رانندگی تراژدی‌های جاده‌ای زیادی را رقم می زند.


انفجار انبار مهمات نیروی هوایی در یونان
ادامه آتش‌سوزی‌های جنگلی در یونان باعث انفجار یک انبار مهمات در شهر ساحلی «نیا انخیالوس» واقع در مرکز این کشور شد.
به گزارش  ایندیپندنت، در پی  مهار نشدن آتش سوزی‌ها، شعله‌های آتش به یک انبار مهمات هواپیماهای نظامی رسیده و بخشی از انبار مهمات در پادگان نیروی هوایی ارتش این کشور آتش گرفته و انفجار نیز رخ داده است. همچنین با رسیدن شعله‌های آتش به انبار مهمات و وقوع انفجار، شیشه‌ پنجره‌ خانه‌های اطراف شکسته است.خبرگزاری آناتولی همچنین در گزارشی دراین باره آورده است: برخی از مناطق مسکونی این شهر تخلیه شدند و در این منطقه، تخلیه از طریق دریا نیز انجام می‌شود.به دلیل وزش باد شدید، آتش به سرعت در حال گسترش است.گزارش‌ها حاکیست تاکنون دست‌کم چهار نفر در آتش‌سوزی جنگلی اخیر در یونان جان باخته‌اند.طی چند روز اخیر حریق در مناطق لوتراکی، مگارا، اینوی و درونوریا در نزدیکی آتن، پایتخت یونان به علت وزش باد، گسترش یافته است. همچنین حداقل ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های جنگلی و کشاورزی، شمار زیادی خانه‌ و وسایل نقلیه در منطقه آتیک براثرحریق آسیب دیده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی