محاکمه مرد دستفروش به خاطر قتل همکارش

گروه حوادث/ مرد دستفروش که در یک درگیری همکارش را به قتل رسانده بود در حالی محاکمه می‌شود که مدعی است در دفاع از خود و دخترش مرتکب قتل شده است.
به گزارش خبرنگار «ایران»، رسیدگی به این پرونده از تابستان سال 1401 به‌دنبال وقوع درگیری در محله فلاح آغاز شد.
وقتی مأموران به محل درگیری اعزام شدند در بررسی‌های اولیه دریافتند درگیری میان دو دستفروش به نام سیروس و ناصر رخ داده و در جریان این درگیری هر دو طرف دعوا مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. اما ساعاتی بعد سیروس که از ناحیه گردن چاقو خورده بود، فوت کرد.
 با مرگ وی، ناصر در بیمارستان تحت بازجویی قرار گرفت و ضمن اعتراف به قتل گفت: من و سیروس چند سالی است که در خیابان دستفروشی می‌کنیم و هیچ خصومتی هم با او نداشتم.
سیروس بساط جگرکی داشت. روز حادثه او در حالی که مست بود بدون مقدمه به من حمله کرد و با چاقو ضربه‌ای به دستم زد.
چون دخترم آن روز کنار من بود خیلی تلاش کردم که درگیری ادامه پیدا نکند اما سیروس حال طبیعی نداشت و دوباره به سمتم حمله کرد. در نهایت به خاطر دفاع از جان دخترم و خودم چاقو را از دستش گرفتم اما نمی‌دانم چطور شد که چاقو با گردنش برخورد کرد. بعد هم با اورژانس تماس گرفتم.
با اعترافات متهم، مأموران به پرس و جو از دختر وی و سایر شاهدان پرداختند و با تأیید حرف‌های ناصر، عنوان کردند که سیروس در حالت مستی به ناصر حمله کرده است.
با افشای این ماجرا، دادستان ادعای دفاع مشروع متهم را پذیرفت و پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا متهم از خود دفاع کند.
 این در حالی است که اولیای دم برای وی درخواست قصاص کرده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی